4073
Sök

Seat Cordoba -98 | Tomgång hoppar och vid gaspådrag

Santa's little helper
245 Inlägg
4 september 2014
Trådstartare
Hej!

Min bror har en Cordoba -98 som har gått en längre tid dåligt på tomgång men nu dom senaste dagarna börjat gå dåligt vid själva accelerationen också. Några idéer på vad som kan vara problemet?

tänkte också fråga om någon vet ifall dessa har OBD2?

5 071 Inlägg
5 september 2014
Jaa du. Har du gnista på alla cylindrar?

Kolla kompressionen.

Hör av dig hur det går smile

Avstängd
10 388 Inlägg
5 september 2014
tuomas skrev:
Hej!

Min bror har en Cordoba -98 som har gått en längre tid dåligt på tomgång men nu dom senaste dagarna börjat gå dåligt vid själva accelerationen också. Några idéer på vad som kan vara problemet?

tänkte också fråga om någon vet ifall dessa har OBD2?

Det har dom

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Santa's little helper
245 Inlägg
5 september 2014
Trådstartare
@JohnWayne: Gnistan finns, hör att den går på alla 4. kompressionen har jag dock inte kollat!

@it_mutt: Okej, tackar! han ville nämnligen beställa en egen obd mätare men fanns otroligt många att välja på så hur vet man dom passar?

Avstängd
10 388 Inlägg
5 september 2014
tuomas skrev:
@JohnWayne: Gnistan finns, hör att den går på alla 4. kompressionen har jag dock inte kollat!

@it_mutt: Okej, tackar! han ville nämnligen beställa en egen obd mätare men fanns otroligt många att välja på så hur vet man dom passar?

Googla lite på var uttaget sitter (kommer inte ihåg rakt av) och dubbelkolla så där verkligen sitter ett. Snubblade för inte allt för längesen över en A6 2004, där det helt enkelt inte fanns att hitta.

Men, en vag"anpassad" är väl att föredra. Personligen är jag inte mycket för rena felkodsläsare, då de ofta saknar möjlighet till ens grundläggande inställningar (Att grundställa ex.vis gasspjället osv). Men, är man bara ute efter att plocka felkoder, så -bör- alla som fungerar till" vagfamiljen" fungera fint.

Undvik dock ELM-baserade historier.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Sök