insen skrev:Evildan skrev:insen skrev:
Som jag skrev innan läs vad jag kommenterade istället för bara mitt inlägg, du är ju inte direkt lätt att föra en diskussion med, vad du tycker om mig personligen tror jag ingen är intresserad av så det kan du ta i pm.
vi pratar en pris ökning på kanske 100k med hybrid inte dom 300k+ man kan hitta idag.
återigen läser du så ser du snabbt att det inte var försäljning av någon bil som var på tapeten utan att få folk att acceptera hybridteknik, vilket även står i inlägget som jag svarade på.
Du skrev som svar på Malheus inlägg.: ja, det är ju bilar som audi a4/a6, v70, osv osv som skulle behöva hybriddrift säg bensin eller diesel på runt 200hk + el motorer
inte någon sketen ful prius, då kan man lika gärna cykla
nu har dock tråden spårat ur lite lätt
Jag anser mig fri att skriva vad jag tycker om någon eller någons bil, vilken nivå vill du ha en eventuell fortsatt diskusison på, den du satte med ditt tramsande eller en någorlunda vuxen?
Nåväl.
Du har väl hört talas om det där lilla oetablerade märket Toyota?
Ingen större aktör likt Volvo eller AUDI som du tidigare nämnde med endast 8 381 968 personbilar tillverkade 2012.
Jämförelse tillverkade AUDI samma år 1,466,059 personbilar och Volvo PV 449,255 år 2011.
100000kr i prispåslag för en Hybrid påstår du?
Titta på vad en Yaris kostar, med eller utan HSD, eller för den delen en Auris.
Priset är en del av hur folk ska acceptera en hybrid, är det för dyrt går dom bort.
Många tror fortfarande 2014, 17år efter att Prius I anlände att bilen behöver elkabel, att den är annorlunda för föraren att köra. Det är nog några aspekter på att tekniken kan vara svår för många att ta till sig, likaså den ständiga myten att på landsväg sparas inget bränsle med hybridteknik, vilket redan avhandlats flertalet gånger i den här tråden och många andra här inne.
Likväl tror, känner, gissar många benhårt att de 3.7l/100km en Prius förbrukar på landsvägskörning och även mindre inte beror på HSDtekniken för det gör ju var och varannan bensinbil i 4.5meters klassen som väger 1400kg.
toyota, dacia, subaru,ford osv är märken som länge inte ansetts vara något att lita på i folkmun, det behövs starka märken för att det ens ska spela någon roll vad det sitter i bilarna.
varför tror folk att det är annorlunda att köra en hybrid? att det krävs el kabel?, för att bl,a toyota har dålig marknadsföring? eller för att "bra" märken inte marknadsför det alls?
hybrid i dagens läge är tyvärr för dåligt, en intressant teknik dock
Nej, visst är det så, Toyotas varumärke är inte starkt alls.
http://www.svd.se/naringsliv/motor/har- … 568972.svd
Din okunnighet i ämnet du diskuterar är närapå skrämmande.
Varför motsträvigheten ang hybrider är så utbredd har du själv med flera gett återkommande exempel på i tråden. Trots en mängd information, länkar, målande jämförande exempel, film för att på ett visuellt vis kunna tillgodogöra sig den verifierade fakta jag delger er.
Trots detta så har ni en övertygelse en känsla av att det inte fungerar eller de siffror ni kan läsa från oberoende tester inte stämmer.
Min slutsats är då att oavsett vad någon försöker få vissa människor att förstå så går det inte för att dom felaktiga känslorna är så djupt rotade av någon anledning.
Med den texten lägger jag härmed inte mer tid på att försöka återuppliva den här döda hästen heller utan kliver av även denna diskussion, då oavsett vilka fakta jag lägger fram, inte når fram utan möts av återkommande oförmåga att tillgodogöra sig information.
0
0
0
0