Trodde det skulle bli svårt att få dit bakrutan, men det gick riktigt smidigt, så nu sitter den där. Värre blir det nog med listerna som ska sitta på gummilisten. Är det någon som har något bra tipps på hur man sätter dit den ?
Åh fy fan som Mikael persbrant sa Ser så brutalt vacker ut när golvet speglas i bilen Förresten inte dåligt garage Har tyvärr inget bra tips till kromet
Blir sanslöst snyggt o stilrent detta! Kommer du våga köra bilen sen?
Tackar tackar, kommer att köra den, men det blir fina sommar dagar. Kan erkänna att det blev lite fel, tänkte först snygga till den och ha den lite som bruksbil
Haha förstår! Jo de är lätt hänt att de spårar ur men bra blir de!
Fy søren den blir fin - er noe eget med rare orginalfarger når bilene er så strøkne En kamerat av meg hadde en volvo 244 han lakkerte bæsjebrun med sorte turbo stripene og Phønix gold felger - noe likt de du har og dæven den og ble fin
Blanklisten kan monteras både på lös ruta med gummilist monterad eller med ruta o gummilist monterad i bil. Är den lös rekommenderas två personer och är den i bil underlättar det om man änvänder "rätt" typ av trådstorlek...är min erfarenhet....pilligt, men det går.
Googla så ser du några tips från VOLVO klubbarna och här nedan en kopiering från VOLVO 140 forum. / sven
"När det gäller montering av dekorlisten runt bakrutan så är det extremt viktigt att snöret man använder har rätt tjocklek. Det skall vara det som står i gröna häftet, har för mig att det var 4mm. Vitsen med detta är att när man pillat i snöret i gummilisten så skall gummiläppen vara så utspänd att man kan trä på dekorlisten över läppen så att den ligger i rätt läge för montering. Sedan börjar man dra ut snöret försiktigt samtidigt som man trycker lätt på listen. Sedan är det bra om man har tillgång till ett listverktyg i plast som man kan peta med. Det gäller att ser till att den yttre läppen på gummilisten lägger sig på utsidan om dekorlisten. Verktyget fanns tidigare att köpa på SVIS."
Åh fy fan som Mikael persbrant sa Ser så brutalt vacker ut när golvet speglas i bilen Förresten inte dåligt garage Har tyvärr inget bra tips till kromet
Men lycka till
Tackar.. Ja den är blank, men långt ifrån perfekt, det fins skavanker och det är en garage lack. Garaget skulle vara dubbelt så stort bara
Fy søren den blir fin - er noe eget med rare orginalfarger når bilene er så strøkne En kamerat av meg hadde en volvo 244 han lakkerte bæsjebrun med sorte turbo stripene og Phønix gold felger - noe likt de du har og dæven den og ble fin
Tackar tackar.. Ja de flesta bilar blir snygga med snygga fälgar
Blanklisten kan monteras både på lös ruta med gummilist monterad eller med ruta o gummilist monterad i bil. Är den lös rekommenderas två personer och är den i bil underlättar det om man änvänder "rätt" typ av trådstorlek...är min erfarenhet....pilligt, men det går.
Googla så ser du några tips från VOLVO klubbarna och här nedan en kopiering från VOLVO 140 forum. / sven
"När det gäller montering av dekorlisten runt bakrutan så är det extremt viktigt att snöret man använder har rätt tjocklek. Det skall vara det som står i gröna häftet, har för mig att det var 4mm. Vitsen med detta är att när man pillat i snöret i gummilisten så skall gummiläppen vara så utspänd att man kan trä på dekorlisten över läppen så att den ligger i rätt läge för montering. Sedan börjar man dra ut snöret försiktigt samtidigt som man trycker lätt på listen. Sedan är det bra om man har tillgång till ett listverktyg i plast som man kan peta med. Det gäller att ser till att den yttre läppen på gummilisten lägger sig på utsidan om dekorlisten. Verktyget fanns tidigare att köpa på SVIS."
Tackar! Tackar för tipsen, det här ska jag prova, att det ska vara 4mm va bra att du sa, jag hade garanterat provat med en tunnare tråd, så 4mm kör vi på TACK! Blanklisten kommer att bli svart, jag har lagt på vinyl på nästan alla lister, men när jag nu inte får tag på mer svart dekorvinyl av samma kulör (matt svart) så tänkte jag att jag skulle prova med gummifärg på sidolisterna och listerna på fram och bakruta.
Det står inte still, har bara hållit på med mindre grejer som lufta bromsarna, monterat nästan hela avgassystemet och lackat listerna till bakrutan med gummifärg. Tänkte att jag skulle försöka få dit listen på bakrutan imorgon Det sista på avgassystemet tar jag när listen sitter på bakruta, tänkte att det kan vara på att kunna stå i hålet när jag monterar den.
Listerna till bakrutan.
Ett par bilder på hur det ser ut under bilen just nu.
Gjorde ett ryck i garaget i dag på förmiddagen innan jobbet, så jag satte dit listen i gummilisten på bakrutan. Det gick riktigt bra, hittade inget 4mm snöre så jag använde det jag hade, 3mm kakelsnöre, Tack för tipset V_O-L-V_O
Polerade och satte även dit aluminiumlisten på kanten till bagaget och högtalarna i hatthyllan skruvade jag dit
Fixade idag med bagageluckan, så nu sitter den där med el öppning. Satte även dit en wire från hatthyllan om det skulle bli något men el-öppningen. Blev sugen på att se hur det blir med jalusi på, så jag lade på det, så vad tror ni, med eller utan
Hur kan man ha missat det är projektet, riktigt fint jobb du gör. Vet hur det är skulle bara fixa till min Taunus lite grann och plötsligt så gick allt över styr. Tycker du ska ha jalusi på bilen ser fint ut. kommer att följa det här, prem lagd.