Det där med att förbereda bilen inför lack vart ganska tidskrävande... Det är så mycket smått att plocka av som man inte tänker på... Nu är hon i alla fall lämnad hos lackeraren, äntligen!
Jag hade ju lagt igen alla hål med plåt samt spackel, så jag fick göra hål till tryckrören innan avfärd. Jag fick låna ett borr av min kära sambo, och jag blev jätte nöjd. Det var hur smidigt som helst, och det blev ju dö-snyggt.
Lagom borr till tryckrören
Eftersom bilen inte har någon framvagn för tillfället så var vi lite kluvna om hur vi skulle lasta bilen... men vi behövde inte klura länge, för vår påhittiga granne kom på världens idé. Han kilade upp till sig och hämtade sin truck, sen bara lyfte han upp bilen och satte den på släpet, hur smidigt om helst!
Smidigaste sättet att lasta bilen? Med truck!
Jag är väldigt glad över att allt gick så bra, och att hon äntligen är hos lackeraren. Det känns som att en bra milstolpe är nådd.
Det kommer ju ta ett tag innan hon är klar, men jag är sååå spänd på att få se resultatet!
Nåväl, det finns ju annat att göra, trots att bilen är borta. Jag fick ÄNTLIGEN hem mitt block häromdagen. Eller ja, "fick hem" ska man väl inte kalla det, jag fick köra till Göteborg och hämta det... Men 65 körda mil en fredag har väl ingen dött av
Idag lämnade jag stakar, kolvar, vev och koppling för viktning och balansering. Allt är ju helt nytt (förutom veven), men det känns bra ändå att ha viktat och balanserat allt. Veven ska mätas upp också, ev kan den ju behövas putsas till. Då är man ju absolut på säkra sidan. Nästa vecka åker blocket iväg för att få Billet överfallen bearbetade, samt cylindrarna honade. Kommer bli super fräscht!
Även toppen är iväg, så det är bara att invänta resultat nu då...
XoXo