Hejsan svejsan!
Jag får börja med att be om ursäkt för det långa uppehållet, men det har varit mycket på g här. Vi hade lite utlandsresa och en del annat att stå i, jobbigt eller hur? Nu är jag dock äntligen hemma igen och kan ägna den lediga tiden åt bilarna som vanligt, tjoho!
Vill också säga att jag är väldigt glad över att ha några som följer, kul!
Det har inte hänt så väldigt mycket med Supran sista tiden då vinterbilen vill ha ny motor och annat godis, detta måste ju prioriteras så att den är redo när snön kommer.
I vilket fall! Eftersom Supran skulle ställas in så fick hon en välbehövlig polering och vaxning! Det tog sin lilla tid, men bra blev det.
Polerad och ute på årets sista tur.
Fälgarna var riktigt äckliga på insidan (tjockt brunt lager och massa prickar), därför blev de dränkta i golvsyra och avspolade för att bli som nya igen
Golvsyra = Rena och fina fälgar.
Dessa fälgar har jag tänkt ha som burnisar då de bara är 18" och inte särskilt snygga, tycker jag. Men till burnisar duger de gott! Jag söker dock nya fälgar (19" ska det vara), men det verkar vara ett rent helvete att hitta... Om någon som läser detta har, eller vet någon som har så skriv gärna till mig! Jag har kollat både på begagnat och nytt, men tycker det är svårt att hitta något som passar mina krav.. Jag vill ha BBS Le mans, eller något i den stilen. Gärna något billigare än BBS Le mans. Helst ska de vara svarta också, men det går ju alltid att lacka om. Så snälla hör av er om ni vet något!
Glänser vackert, men behöver nya fälgar...
En sista liten grej som fixades innan avställning (Förutom den obligatoriska avslutningsburnouten för att göra av med det sista på däcken) blev en ny list mellan huv och front. Tyvärr har jag ingen "före" bild, men det är sjukt vad mycket det gör! Intrycket på bilen blev så mycket snyggare med listen på.
Ny list, snyggt!
Åh juste, glömde nästan! Jag hann köra med bilen på Malmö Raceway en omgång också! Jäkligt roligt, men mer om det i ett eget inlägg.
XoXo