3320
Sök

Vad ska jag göra med denna bil ?

10 163 Inlägg
30 september 2014
#21
randizze skrev:
Djo skrev:
Om du verkligen älskar bilen gör något av den annars försök besiktiga och tukta under vintern. Vill du impa på han du fick bilen av och visa dig kunnig köp en fräsch astra med rasad motor och bytt motor är nog mest värt.

Tyvärr är det så att en astra inte är värd mycket mer än du gav för den.

så den är inte värd mer än ingenting ? tongue
nä men tror jag ska fixa till den smile

Ja med en nypa salt men det är ju inte direkt värt lägga 5000 kr på en sådan bil såvida du inte älskar modelen av någon anledning.

Jag är 240 tokig och lägger pengar som fasen på min bil gillar du bilen så gör iordning den.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

23 Inlägg
30 september 2014
Trådstartare
#22
HÄR KOMMER BILDERNA !  som utlovat så har vi lite bilder som jag sa innan , fram är det dock inget rost alls i hjulhusen , ytterst lite undertill , men just trösklar och bakre hjulhus .... och såklart 1 liten fläck på den hemlige men förtrollande 5-dörren !lol


https://www1.garaget.org/gallery/images/209/208252/208252-98e16da0715e3f366d3c953ec1b5221f_tn.jpg https://www1.garaget.org/gallery/images/209/208252/208252-0579ef177d39b87a872d7989d036e7df_tn.jpg https://www1.garaget.org/gallery/images/209/208252/208252-103388a1fdbd4cc0961a2f3db0b8e41e_tn.jpg https://www1.garaget.org/gallery/images/209/208252/208252-da1ab98653f43b68ee22180f6568e64a_tn.jpg https://www1.garaget.org/gallery/images/209/208252/208252-6563a03e2af208ed9557aca9401efcf3_tn.jpg https://www1.garaget.org/gallery/images/209/208252/208252-27e9f0e326eee0c9acf05135c3a9f5c9_tn.jpg https://www1.garaget.org/gallery/images/209/208252/208252-e942c0509cf20172aba2f936a9ffb092_tn.jpg https://www1.garaget.org/gallery/images/209/208252/208252-e359d9e33a1292244a5d95ef8851c347_tn.jpg https://www1.garaget.org/gallery/images/209/208252/208252-0a27fd3e780b847be051eff8f3816d53_tn.jpg https://www1.garaget.org/gallery/images/209/208252/208252-cb917268e5ce0f9f8e84f9d1bc7bd8af_tn.jpg https://www1.garaget.org/gallery/images/209/208252/208252-14864ca3c07d7c57d4d8c97aa0ff4c1f_tn.jpg
Senast redigerat av randizze (30 september 2014)

Of World
3 369 Inlägg
30 september 2014
#23
Fixa de där vafan.. var ju inte mycket.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

163 Inlägg
30 september 2014
#24
randizze skrev:
keykey skrev:
Kör ut den på ängen, lägg en stor tegelsten på gaspedalen, starta, filma, lägg ut filmen på youtube, posta här!

då har jag nock den ett tag och kör folkrace för mig själv så länge den håller , ger mer skoj än 1 gång , kan ju dock ta tuben-reapeat ...roll

Okay smile. Min första bil var faktiskt en Opel Astra -92 med C14SE 8V-motor. Den var faktiskt jäkligt bra. Fick den av farmor när hon slutade köra och bytte blockpackningen som hade gått. Planade inte toppen, plockade inte ens av insug/avgasgrenrören utan lyfte toppen, gjorde rent och la dit en ny packning. Den gick typ 6000 mil sen utan krångel. Kopplingen blev dålig då både jag o syrran övningskörde med den, men den gick att byta genom en inspektionslucka utan att ta ner lådan, så jäkla nice! Nu blev jag nostalgisk, rosten tog den bilen annars var den kanonbra!


23 Inlägg
30 september 2014
Trådstartare
#25
opel_vectra_gts skrev:
Fixa de där vafan.. var ju inte mycket.

ja får väl göra det men !, hur ska jag göra ? spackla och silvertejp ? som filuren fisken , eller kapa bort plåten som är helkass , bocka och pressa bitar och sedan svetsa ? eller hur ska jag göra ?

tänkte behöver man ens plåt , eller får man köra med bara tanklocket i plast ? och hål runtomkring ?
det är väl det som kommer bli svårt runt där .... hmm tips och idéer tack , mvh randizze den klåpande klåparen


nä men tack för alla svar och tips änsålänge även fast inte kanske alla svaren/tipsen varit av dom bättre eller roligaste smile

23 Inlägg
30 september 2014
Trådstartare
#26
keykey skrev:
randizze skrev:
keykey skrev:
Kör ut den på ängen, lägg en stor tegelsten på gaspedalen, starta, filma, lägg ut filmen på youtube, posta här!

då har jag nock den ett tag och kör folkrace för mig själv så länge den håller , ger mer skoj än 1 gång , kan ju dock ta tuben-reapeat ...roll

Okay smile. Min första bil var faktiskt en Opel Astra -92 med C14SE 8V-motor. Den var faktiskt jäkligt bra. Fick den av farmor när hon slutade köra och bytte blockpackningen som hade gått. Planade inte toppen, plockade inte ens av insug/avgasgrenrören utan lyfte toppen, gjorde rent och la dit en ny packning. Den gick typ 6000 mil sen utan krångel. Kopplingen blev dålig då både jag o syrran övningskörde med den, men den gick att byta genom en inspektionslucka utan att ta ner lådan, så jäkla nice! Nu blev jag nostalgisk, rosten tog den bilen annars var den kanonbra!

haha , ja dom är väl rätt så hållbara förut plåt och chassi har farfar också inpräntat i skallen på mig sen liten ...
kan ju säga att den rullar på och tuffar på bra och dricker väl 0.5 ?  , men dock synd att rosten har fått överhanden , men snart blir det nog ändring smile och inte så farligt med reservdelar heller , dock vet jag inte om man jämför med tex volvo så är det ju dyrare med volvo men då är det ju äkta volvo-kvalite smile



men då kan man kanske få lite inspiration och tips av dig ? dvs om du lagade lite rost och pillade med motorn ?
kan i princip ingenting utan lite småläsning på internet om astran
Senast redigerat av randizze (30 september 2014)

4 468 Inlägg
30 september 2014
#27
om det finns ekonomiplåt till bilen så är det enklaste

10 163 Inlägg
1 oktober 2014
#28
Det där kan du ju boka till nå plåtbitar och svetsa i var ju inte så värst farligt som det lätt på dig. smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

163 Inlägg
1 oktober 2014
#29
Skit i och laga annars, ser att din har samma färg som min hade och kan tipsa om att silverfärgad hammarlack och silvertejp matchar bilens färg ganska exakt! big_smile big_smile Körde lite bättring varje år när det började bli brunt smile

Före
http://i60.tinypic.com/15dorjt.jpg
Efter
http://i58.tinypic.com/2aaiype.jpg
Bonus (absolut maxfart, lång nerförsbacke, stumt på 5:an big_smile big_smile):
http://i58.tinypic.com/331eyww.jpg


23 Inlägg
2 oktober 2014
Trådstartare
#30
keykey skrev:
Skit i och laga annars, ser att din har samma färg som min hade och kan tipsa om att silverfärgad hammarlack och silvertejp matchar bilens färg ganska exakt! big_smile big_smile Körde lite bättring varje år när det började bli brunt smile

Före
http://i60.tinypic.com/15dorjt.jpg
Efter
http://i58.tinypic.com/2aaiype.jpg
Bonus (absolut maxfart, lång nerförsbacke, stumt på 5:an big_smile big_smile):
http://i58.tinypic.com/331eyww.jpg

tackar för infon , men hur funkar det egentligen på besiktningar ? hur mycket rost får man ha på skärmarna innan man får ge sig ? kan vara något bra tips ^^om man vill vara ful , nää men ska nog ändå ta lite plåt och svetsa dit och fixa , och sen silvertejp och hammarlack till det som är för smått för att svetsa dit , men tackar för tipsen och bilderna smile

163 Inlägg
11 oktober 2014
#31
randizze skrev:
keykey skrev:
Skit i och laga annars, ser att din har samma färg som min hade och kan tipsa om att silverfärgad hammarlack och silvertejp matchar bilens färg ganska exakt! big_smile big_smile Körde lite bättring varje år när det började bli brunt smile

Före
http://i60.tinypic.com/15dorjt.jpg
Efter
http://i58.tinypic.com/2aaiype.jpg
Bonus (absolut maxfart, lång nerförsbacke, stumt på 5:an big_smile big_smile):
http://i58.tinypic.com/331eyww.jpg

tackar för infon , men hur funkar det egentligen på besiktningar ? hur mycket rost får man ha på skärmarna innan man får ge sig ? kan vara något bra tips ^^om man vill vara ful , nää men ska nog ändå ta lite plåt och svetsa dit och fixa , och sen silvertejp och hammarlack till det som är för smått för att svetsa dit , men tackar för tipsen och bilderna smile

Så länge man tog silvertejp på så det inte blev vassa kanter gick det där iaf och det är ju rätt mycket plåt borta där... problemet med denna bil var ju att trösklarna fick lagas varje år.. tröttnade till slut och sålde bilen till en Abdul för 500 spänn en månad innan sista besiktningen. Han kom tillbaka på våren och hämtade sommardäcken till den, då hade han bytt hela jävla tröskeln på båda sidorna tongue.


4 140 Inlägg
11 oktober 2014
#32
Skärmkanterna får inte ha vassa kanter så silvertejp fungerar bra, ha rman inte svets och det finn hål, tag en plåtbit och skruvdragaren med hjälp av plåtskruvar och täck över , dölj med underredsmassa

har fusklagat en del bilar i min ungdom på detta vis lol
Senast redigerat av spillolja (11 oktober 2014)

Renault går sönder ibland men går oftast att laga


Sök