bakre infästning till buren ser lite klent ut? brukar man inte behöva bultat plattjärn? Fast du kanske bara ska köra gata?
Helt rätt, det ska sitta en platta under varje infästning i karossen samt minst 3 bultar, men har inte orkat bry mig om det än eftersom jag bara ska köra gata nu i år! Men det blir såklart att bulta när tid och ork finns!
Tjo, har väll hänt lite grann här. Jag kommer i fortsättningen bara lägga upp bilder här men ställ frågor så ska jag svara så gott jag kan.
M50b25 strokad med 2.8l vev blir även att laborera med dubbel vanos. Holset hx55 pro t4 twin. Håller på bygga grenrör nu, inte det lättaste att hitta en bra plats för turbon eftersom den är gigantisk men jag har ett ställe nu som jag kommer bygga på. 4" downpipe blir det. Får se om jag kör på 1700cc spridarna eller om jag går på nytt. Det nya målet är väll 700hk på hjulen. Inväntar nästa lön då det blir h profilare samt lager och arp. Kan till lägga att jag kör med zf m3 låda vi får se hur allt lirar senare men nu börjar jag med att bygga grenröret klart sen går jag över till motorn. Motorn kommer sen bänkas antingen separat hos Jens gustavsson i sävar eller hos mattias på sävarmotor.
URSÄKTA för en väldigt flummig uppdatering, jag skyller på att det är sent samt att min hjärna sluta funka där i kring 12 inatt.
Seriöst? Tycker den lutar som fan! Blir tight med grenröret där!
Jo, lite svårt att se på tråget kanske men om du kikar på oljelocket så ser du att det är någolunda rakt. Jo det blir lite tight med ett ormbo, det blir inte lättare med en 4" downpipe heller... Men som sagt det ska då gå med lite tålamod tror jag. Förhoppningsvis så trillar kollektorn in på fredag och då blir det punkta upp allt, så håll tummarna!