Volvo 244 75a OM603/606 Diesel. Till snyggad kaross, motorbyte och effektökning.
Volvo 244 75a Renovering Och motorbyte till OM603 diesel, senare OM606. Karossen snyggades till under vintern 2014-2015, roslagning, spackling och uppmålning. REGISTRERINGSBESIKTNING KLAR. BMW ZF växellåda, förstärkt bakvagn och... Visa mer
Andra hjulhuset. Det är så jäkla gött när de svarar slag i plåten å inte går igenom. är trotts allt bara ytrost förutom två små pytte hål. All rost slipades givetvis ner innan färgen kom på
Sen har de inte hänt så mycket då jag skaffade mig en reservdelsbil i söndags En 245a årsm 90. Behöver delar såsom Fjädrar Servo till den tunga motorn, klipps från listerna och framstolar och kanske dörrsidor då det var svart ganska fin inredning i den. Får bli en isbil i vinter, karossen är faktiskt rostigare än på 75an Den hade stått på samma ställe i fem år, fick med ny vattenpump då den gamla tydligen var kass. Nya bromsok på också. Startade direkt med den gamla bensinen i tanken, men dog vid gaspådrag. Lyckades hitta felet som var svänhjulsgivaren som var av..
B23f! Svänhjulsgivaren hade legat snett då den var av, men den startade på något mystiskt sätt då och då när den hoppade rätt
Ska fixa givaren härnäst så att man kan flytta runt åbäket när de behövs. Sen ska jag börja med att ta loss fjädrar osv kommer update om det framöver
Bra du räddar en gammal 240 Men hammarlack på karossen aja baja det får du slipa bort sen om du ska kunna lackera den.
Ja allt ska självklart slipas ner sen! men var tvungen att dra på något bra då den stod i en ganska fuktig miljö just då slipar i garage nu så då används andra färger.
Bra du räddar en gammal 240 Men hammarlack på karossen aja baja det får du slipa bort sen om du ska kunna lackera den.
Ja allt ska självklart slipas ner sen! men var tvungen att dra på något bra då den stod i en ganska fuktig miljö just då slipar i garage nu så då används andra färger.
Hammarlack innehåller silikon & de är de sista man vill använda på en bil, kan bli spännande att lackera efter man hållit på med hammarlack
Bra du räddar en gammal 240 Men hammarlack på karossen aja baja det får du slipa bort sen om du ska kunna lackera den.
Ja allt ska självklart slipas ner sen! men var tvungen att dra på något bra då den stod i en ganska fuktig miljö just då slipar i garage nu så då används andra färger.
Hammarlack innehåller silikon & de är de sista man vill använda på en bil, kan bli spännande att lackera efter man hållit på med hammarlack
jo har fått höra det... men den var lätt att slipa bort märkte jag iaf
Väldigt kul projekt! Snälla säg inte att du kommer köra bött fram och original bak typ. Eller bara allmänt Epa-Stuk. Få den fin, den blir riktigt fin vet jag redan nu! Keep up the good work
Väldigt kul projekt! Snälla säg inte att du kommer köra bött fram och original bak typ. Eller bara allmänt Epa-Stuk. Få den fin, den blir riktigt fin vet jag redan nu! Keep up the good work
Tack så mycket håller på att skruva loss fjädrarna från 245an just nu självklart ska den inte vara sänkt på något konstigt sätt men den kan ju inte vara original hög heller ska sänka lagom nästa gång och ska de sänkas mycket så får de väl bli coilovers
hur har du tänkt göra med spakstället ? kapa ur ifrån en w124a o svetsa över ?
Ja har funderat lite på det, har låda och snart spakställ också, skulle det inte få plats i tunneln så får man väl kapa å svetsa om den
ja exakt går i tankarna på o svetsa om en 124a låda o ha te min 123a då de är lite segt me bara 4 petad och en 5 petad kostar p*ng
kan typ inget om mercor men ja en växel till är ju en väldig fördel. är det för att det är olika motorer som du måste svetsa om ? sålde en om617 och fick pengar och lådan emellan !
Ja har funderat lite på det, har låda och snart spakställ också, skulle det inte få plats i tunneln så får man väl kapa å svetsa om den
ja exakt går i tankarna på o svetsa om en 124a låda o ha te min 123a då de är lite segt me bara 4 petad och en 5 petad kostar p*ng
kan typ inget om mercor men ja en växel till är ju en väldig fördel. är det för att det är olika motorer som du måste svetsa om ? sålde en om617 och fick pengar och lådan emellan !
låder ifrån 123er passar ej på 124
men typ alla 124 låder passar på alla 124 motorer (diesel) och även 606er 605er
ja exakt går i tankarna på o svetsa om en 124a låda o ha te min 123a då de är lite segt me bara 4 petad och en 5 petad kostar p*ng
kan typ inget om mercor men ja en växel till är ju en väldig fördel. är det för att det är olika motorer som du måste svetsa om ? sålde en om617 och fick pengar och lådan emellan !
låder ifrån 123er passar ej på 124
men typ alla 124 låder passar på alla 124 motorer (diesel) och även 606er 605er