Volvo 244 75a OM603/606 Diesel. Till snyggad kaross, motorbyte och effektökning.
Volvo 244 75a Renovering Och motorbyte till OM603 diesel, senare OM606. Karossen snyggades till under vintern 2014-2015, roslagning, spackling och uppmålning. REGISTRERINGSBESIKTNING KLAR. BMW ZF växellåda, förstärkt bakvagn och... Visa mer
Hej igen ! kul att det finns liv i tråden Jag har beställt regbesiktning på fredag 27e! Allt är vad jag kan komma på klart! kommer lägga upp bilder på hur jag löste det med hastighetsmätare och krängningshämmare. Ska byta olja på växellådan då den låter lite. har inte ens kollat nivån
Går ju att slänga på en hastighetsmätarekrans och givare på bakaxeln och bygga om hastighetsmätaren till elektronisk?
jo de är klart de skulle kunna gå men vill ju helst ha original hastighetsmätare men kommer byta till en 3.31 axel sen och då kommer förmodligen hastigheten stämma bättre. om inte så får jag försöka koppla ihop den axeln med ett mätarhus som jag har från en 240 90a
Gissa om man är glad denna fredag ?? det är jag iaf, för nu är 75an reggad med om603!! Reggningen gick helt smärtfritt utan anmärkning! känns underbart! ska se om jag kan lyckas knåpa ihop lite halvkassa bilder här.. kameralinsen är repig..
seriekopplade två 40amp relän från biltema till glöden. ser lite slingrigt ut, men funkar klockrent
Bytte oring och kopparbricka på första spridarröret. läckte som ett såll. Men vill ju inte lägga ner mer jobb då den ändå ska till Dieselmeken sen
Ibland får man ha lite tur också. Skarvade ihop mercavajern med 240ins vajer. tog två stycken vajeruttag från en m46a och från m45an och svetsade ihop pinnarna. Lustigt nog så hade mercavajern samma gänga och vajerfäste !
Ska fixa mer bilder på krängningshämmare och växelspak sen
Hoppas kunna skicka in Pumpen snart! så ska Albin96 här på garaget ska få bygga grenröet till T70 turbon Så äventyret är långt ifrån över. Hade så länge