2894
Sök

Svårt att lossa remskiva, hyundai accent 1.6 -05

CNC-Operatör
561 Inlägg
3 oktober 2014
Trådstartare
hej, som rubriken lyder, håller på å byter kamrem på min fars bil som då är en hyundai accent 1.6-05
remskivan sitter så hårt så det nästan är omöjligt att få lös.. finns de nå knep, vi lägger i femman och bromsar och de går ändå inte, muttermaskin går inte... ska man få lov å kapa skiten....
snabba svar önskas! tack på förhand

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
3 oktober 2014
Coolingen skrev:
hej, som rubriken lyder, håller på å byter kamrem på min fars bil som då är en hyundai accent 1.6-05
remskivan sitter så hårt så det nästan är omöjligt att få lös.. finns de nå knep, vi lägger i femman och bromsar och de går ändå inte, muttermaskin går inte... ska man få lov å kapa skiten....
snabba svar önskas! tack på förhand

Hävarm. Lååångt rör på ett vanligt skaft. Ej spärr. Sen är det "bara" att ta i. Kapa inget!!!

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

4 488 Inlägg
3 oktober 2014
finns bra o dåliga mutterknackar,tycker att knacken ska lossa bulten, Kapar du ,hur ska du få ihop det sen?? Gör som "DiwraZ" säger..

CNC-Operatör
561 Inlägg
3 oktober 2014
Trådstartare
va lixom en skämt att kapa den haha! testat, funkar inte sad....

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
3 oktober 2014
Coolingen skrev:
va lixom en skämt att kapa den haha! testat, funkar inte sad....

Klart det funkar. Så länge du inte böjt röret till oigenkännlighet eller hylsan spruckit så har du inte tagit i tillräckligt. Och du har således ej bevisat att det det inte går. På't igen...

CNC-Operatör
561 Inlägg
3 oktober 2014
Trådstartare
haha! sant, ska testa imorn! smile tack så mycket, återkommer om jag lyckats!

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
4 oktober 2014
Som DiwraZ redan påpekat så är det bara att tillverka en hävarm, Brukar sittta som berget dessa bultar och dom flesta muttermaskiner brukar inte rå på dom.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

CNC-Operatör
561 Inlägg
4 oktober 2014
Trådstartare
Nu fick jag lös den! Köpte ett dragskaft och drog allt jag kunde, känslan som uppstår när man känner att bulten går lätt :') tack för tipsen! smile

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
4 oktober 2014
Coolingen skrev:
Nu fick jag lös den! Köpte ett dragskaft och drog allt jag kunde, känslan som uppstår när man känner att bulten går lätt :') tack för tipsen! smile

Segerns sötma...

CNC-Operatör
561 Inlägg
4 oktober 2014
Trådstartare
absolut!

Sök