Tjena, här kommer lite om min bil som jag just nu håller på att renovera upp och bygga om lite.
Sålde min soarer och köpte en skyline med rasade ramlager vad som sas iaf, men det visade sig vara mer komplext än en ett lagerbyte och slipning av vev.
Ajja man kan klaga på andra som skruvat men återanvända sträckbultar, dra bultar för hårt, dra sönder svängningsdämpare med avdragare och sen montera igen.
Ja listan kan göras lång men nog om det nu ska jag speca upp vad som sitter i och på bilen.
Motor:
GTR stakar
Originalkolvar
Oem oljepump
875cc spridare
Aeromotive A1000 huvudpump
Bosch044 som förpump
12mm ledningar under bilen
spec steg 5 koppling
Link g4 styrsystem
Scwitzer s200 turbo
V.A.G Spolar
chassi:
tein coils
massa stag och skit
Lite bilder då:
Här står hon i garaget
Moroten som dödat en smurf
2St på Inredning
Soppa system som ska snyggas till!
Lite bilder från rivningen av motorn
Ett stycke lamell
Sprucken vev på ALLA ram tappar!
Sen ett roligt bromspapper iaf
403.4Whp
Jag kommer med mer bilder men det jag kan säga att jag konstaterat om bilen är att veven sprack i samband med lager raset som uppstod pga i min tro iaf att bultar till överfallet använts 2 ggr och dragna med för högt moment.
Eller så kan det vara så att det har vari fel vid montering att man inte "ruckat" in lagrena innan man dragit åt gördeln och inte mätt spelet.
Lätt att spekulera men motorn ska funka bra senare iaf.
Kommer köra med original oljepump då jag inte ska några hysteriska varv men ska dock bygga ut tråget och stoppa en skvalp plåt där så jag slipper cavitation i oljan vilket är det som rasar rb motorerna då dom har taskigt utformat tråg enligt mig iaf.
Har extra oljeretur från toppen och förlängd oljepumpsdrivning på nya veven som ska i.
Kommer även köra med calico lager.
Nu ligger veven hos Westboms motor mekaniska i luleå och bara väntar på att få på oljepumpsdrivningen och sen ska jag börja plock ihop.
Vi får se om det kanske ligger några andra kolvar i garaget nästa vecka, man vet aldrig då man är ganska impulsiv
Mer kommer sen då man börjar montera maskinen igen