Tjena folket! Tänkte göra en projekttråd angående min bil jag köpte för en vecka sedan, dels för att peppa mig själv, och dels för att det kan vara roligt att dela med sig av det man gör..
Bilen i fråga är, som ni ser i rubriken, en
Volvo s70 T5 -99 som jag fick för en väldigt överkomlig summa pengar
Den har i skrivande stund gått ganska precis 30.000 mil.
När jag fick hem bilen så gick det inte att låsa den, tidigare ägare hade brutit upp huven, vilket har gjort att båda huvlåsen är sneda, och båda skärmarna är buckliga..
Det jag har planerat att göra med den är:
Byta batteri i larmdosan(X)
Byta generator
Byta skärmar fram
Byta motorhuvDagen efter jag fick hem bilen gjorde jag en felsökning av den då den helt plötsligt stendog..
Först trodde jag att det var gasspjället som hade sagt upp sig.. Men som tur var så var det inte det felet.
Jag fick reda på felet efter lite felkodsavläsning, felkoden jag fick var P0650. Felet var att generatorn inte fungerar.
I samma veva så passade jag även på att göra en felkodsavläsning på växellådan, och på den blev det inte en enda felkod! Det var väldigt skönt och positivt.
Nåväl, här kommer bilder på nyförvärvet!Här ser ni hur ful ena framskärmen och huven är..
Baken är faktiskt helt okej!
Miltal.
Inredning, j*vligt fin för att ha gått 30.000 mil!
Det var allt för nu, kom gärna med tips på hur jag ska formulera mig, då jag aldrig gjort en projekttråd förut!