Ursprungligen Postat: 30 sep 2014, 21:01 Efter ha stört mig på träpanelen som satt där istället för originalpanelen så åkte jag o fyndade en hel instrumentbräda och mittkonsol i fint skick för 300 kr så i helgen vart det att riva ned inredningen och byta
Efter typ 1 o ½ timmes rivande var det äntligen dags att börja fundera på att montera dit dom "nya" delarna. Dom har lite annat sätt att bygga inredning i Japan mot va man är van vid efter ha meckat Volvo :roll:
Nya centerpanelen. Luftutblåsen bytes även dom(ett var trasigt innan). Stereon ska bytas ut så fort jag får tag på en ny vettig för en lagom peng.
Knappen "Bright" var undangömd bakom tidigare. Konstig knapp vart enda funktion är att dimma ned belysningen på klockan i instrumenthuset. Inte hittat nån dimmer för resterande instrumentbelysning än :?
Nya centerpanelen, lite fräschare än den gamla. Måste försöka hitta nått sätt att få handbromsen mer centrerad så den inte går sönder i gummit som den gamla gjort
Nya centerpanelen hade även mugghållare, perfekt för "mellan"-läsk från donken/max då locket fortfarande går att stänga så den inte stör körningen
Vart även en ny täckbricka till dörren, det är dom små detaljer som gör mkt för helhets intrycket
Högtalarna i hatthyllan, monterade på firma*ryser*... notera att man använt utlänska mynt istället för brickor
(Vet att ena inte är inkopplad på bilden, åtgärdat)
Hela ljudsystemet ska få sig en genomgång, antagligen blir det 6,5" kitsystem i framdörrarna och en snyggare montering av hatthylle-högtalarna om jag orkar.
Har fått infon från transportstyrelsen nu att min bil är en av endast tre stycken vita Subaru GT av årsmodell 99-00(Facelift och fick 218 hk istället för 210 hk)