jahoppp, pengarna saknas så händer inte mycket just nu men grenröret har helsvetsats
såg ut såhär vid flänsarna, lite mer & lite mindre på andra.
filade lite o drog på lite mer material på utsidan
gubbarna på jobbet hjälper till med att plana
fyllde även i olja i motorn och drog runt lite, körde på starten ett bra tag & jag fick fan inte upp något oljetryck. snålade ju på oljepumpen & behöll den gamla, ångrar det lite. tog så tid att jag nästan började lossa motorfästena för att riva ur motorn.. men efter några gånger på starten fick jag upp 1 bar i tryck, känns rätt bra va? (blev lite sne bild)
även köpt deka 875cc, kan man köra 400hk, e85 på dessa??
pillade på brukisen, rätt skönt med dragkrok & travers
blivit lite gjort igen då,
mer grenrörsbilder, blivit planat & lindat, är faktiskt väldigt nöjd med hur grenröret blev.
svetsade en dp & lindade den, 3.5" men med konor till 3" vband i båda ändarna.
köpte även slang till luftfiltret då som syns.
köpte en zf & 763 av en polare, lådan har lämnats in för omsvetsning
tack å bock för denna gång!
hände en sak idag, bestämde mig för att sätta turbo på brukisen också. e39 528, så köpte lite grejer av en vän ikväll 8)
ic 600x300 (till volvon)
m50 grenrör
t3/t4 turbo
gröna bosch spridare
tänkte bara byta till 4 puck & köra ny orginal platta i e39an, någon som testat köra så? hur duger det?