Skall regbesiktiga roadrunnern och sprang på ett problem:
Parkeringsljuset är ju kombinerat med blinkers med vit lampa bakom orange glas - och orange får det inte lysa fram. Lampan är dubbeltrådig 25/5W så jag tänkte lossa en pol och därmed döda p-ljuset (inget krav på p-ljus på 1969 års modell) dock får inte baklamporna vara tända om man saknar p-ljus och där blir det problem - samma kabel bak.
Montera ett vit p-ljus fram tillfälligt för att blidka bes-man. Ta tråden du lossa från blinkershistoraen tänkte jag då.
Sen slänga det långt ut i skogen när det är färdigt ? Biltema är ju billigt billigt Tror inte någon kommer kontrollera det nästa återkommande besiktning....
vad har du för hel/halvljus insatser? Tänkte om det går att borra i reflektorn för en p.lampa.. Kom på en sak ,sådana här små "tuttlampor" som satt på var o varannan ombygd bil på 80 talet,...
Hm, det låter mysko då lagen föreskrev sealed beam till och med 1984 eller nåt sånt i USA....och du är säker att det är de ursprungliga från 1969? Nåja, tråden var inte för att diskutera det så sak samma, blir lite konfunderad bara.
Borde väl gå att hitta vita glas på ebay så du kan besikta?
Jag har vita glas på min cheva, men dubbelpoliga 21/5w oranga lampor i, så inför besikt varannat år så får jag byta mot vita dubbelpoliga lampor, nångång blir det att köpa oranga glas och ha där istället så man kan byta glasen enkelt och inte lamporna
montera lös det befintliga glaset och applicera det på valfri dunk/petflaska/plexiskiva/eller annan transparent plast och rita av. Klipp ut den utritade formen och återmontera istället för ditt oranga lyktglas och åk in på sbp och besiktiga. återmontera det oranga lyktglaset efter besiktning. så har jag alltid gjort och det har alltid fungerat (nästan, jag har kört igenom bes UA med oranga glas en gång åxå då jag glömde skifta).