Piratstikin skrev:
jaka54 skrev:
Hej!
Som sagts tidigare så lägger du bara i kammen och drar dess skruvar i rätt ordning och med rätt moment.
Kammens läge ställer du sedan enligt instruktionerna i instruktionsboken eller de du hittar på "nätet" .
Du har ju en markering på vevaxeln som ska stå mot gjutningen på den utstickande delen på vevaxelkåpan och en markering på kamremshjulet som samtidigt ska passa mot markeringen på plåten bakom kamremshjulet.
Kolla här!
http://www.smithimage.com/~fassan/Bil-mek-bilder.pdf
så dom ska oxå dras med moment? står väll isåfall i boken med?
Tack för den länken, kan hjälpas en del när motorn ska nollas & nya remen ska på. har även ny spännrulle osv så blir allt sånt bytt
Dom ska dras med 20Nm
mvh
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.