3355
Sök

Däck till 940

30 Inlägg
5 november 2014
Trådstartare
Jag har lovat min flickvän att hitta nya vinterdäck eller allrounddäck till hennes Volvo 940 men jag har inte hittat nåt passande än. Jag vet att original är 5-bult 185/65R15, finns det några däck (eller rättare sagt fälgar) från senare Volvo-modeller som passar?

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
5 november 2014
Med spacers får man dit det mesta. Bara att damsuga blocket.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

30 Inlägg
5 november 2014
Trådstartare
OK, men vad finns det om jag inte vill hålla på att kludda med spacers?

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
5 november 2014
aweste skrev:
OK, men vad finns det om jag inte vill hålla på att kludda med spacers?

15" och större som passar på 240/740/940

5 686 Inlägg
5 november 2014
Borde väl inte vara några som helst problem att få tag i fälgar som passar på 940 utan spacers?
Passar ju från 240 och 740 också sålänge fälgarna inte är mindre än 15".

30 Inlägg
6 november 2014
Trådstartare
OK, tack! Jag visste att 240/740 passar men tänkte att jag inte behövde skriva det ;-). Istället skrev jag "senare" Volvo.
Men skit i det! Skulle fälg/däck från t.ex. V70 passa med spacers? Vad kostar spacers? Och så kräver det nya bultar?

* Voff voff *
10 591 Inlägg
6 november 2014
aweste skrev:
OK, tack! Jag visste att 240/740 passar men tänkte att jag inte behövde skriva det ;-). Istället skrev jag "senare" Volvo.
Men skit i det! Skulle fälg/däck från t.ex. V70 passa med spacers? Vad kostar spacers? Och så kräver det nya bultar?

http://manton.se/sv/

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

30 Inlägg
6 november 2014
Trådstartare
OK, tack! Det gav ju svar på mina frågor. Men 900:- är nog lite utanför hennes budget.

Men nu vet jag i alla fall vad som gäller! Skall prova på Köp & Sälj här på Garaget.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
6 november 2014
aweste skrev:
OK, tack! Det gav ju svar på mina frågor. Men 900:- är nog lite utanför hennes budget.

Men nu vet jag i alla fall vad som gäller! Skall prova på Köp & Sälj här på Garaget.

900 för en uppsättning hjul? Är det för dyrt ska man inte ha bil

5 686 Inlägg
6 november 2014
DiwraZ skrev:
aweste skrev:

Nu var det ju 900kr för 2st spacers aweste tror är utanför sin flickväns budget.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
6 november 2014
simlar skrev:
DiwraZ skrev:
aweste skrev:

Nu var det ju 900kr för 2st spacers aweste tror är utanför sin flickväns budget.

Då ber jag om ursäkt. Feltolkning

4 148 Inlägg
6 november 2014
Däck och fälg ifrån senare volvo kan man allt få på utan att behöva köpa dyra spacers! http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillb … st-333320/

Sånna billiga distanser fungerar allt bra om du inte skall ha allt för breda däck och fälgar, Hade tex 850 16" turbofälgar på min 740 med sånna billiga spacerplattor. hade inga problem att besiktiga med dom heller eller liknande. däcken som satt på var 205x40x16

ET på 740 skall vara 23 men på nyare volvo är det 43 om jag inte minns fel så det är ju inte så mycket som behövs för att det skall passa. bak behövs knappt några spacerplattor alls har jag för mig och fram räckte med 5 mm.

1 020 Inlägg
6 november 2014
Har 4 turbofälgar från 740 liggande om du bor i närheten..

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

30 Inlägg
7 november 2014
Trådstartare
OK, tack för svaren!

Om spacers inte kostar mer kan man ju vidga sina vyer och kolla på nyare.

Andreas, är det bra däck?

Sök