Jag har lovat min flickvän att hitta nya vinterdäck eller allrounddäck till hennes Volvo 940 men jag har inte hittat nåt passande än. Jag vet att original är 5-bult 185/65R15, finns det några däck (eller rättare sagt fälgar) från senare Volvo-modeller som passar?
Borde väl inte vara några som helst problem att få tag i fälgar som passar på 940 utan spacers? Passar ju från 240 och 740 också sålänge fälgarna inte är mindre än 15".
OK, tack! Jag visste att 240/740 passar men tänkte att jag inte behövde skriva det ;-). Istället skrev jag "senare" Volvo. Men skit i det! Skulle fälg/däck från t.ex. V70 passa med spacers? Vad kostar spacers? Och så kräver det nya bultar?
OK, tack! Jag visste att 240/740 passar men tänkte att jag inte behövde skriva det ;-). Istället skrev jag "senare" Volvo. Men skit i det! Skulle fälg/däck från t.ex. V70 passa med spacers? Vad kostar spacers? Och så kräver det nya bultar?
Sånna billiga distanser fungerar allt bra om du inte skall ha allt för breda däck och fälgar, Hade tex 850 16" turbofälgar på min 740 med sånna billiga spacerplattor. hade inga problem att besiktiga med dom heller eller liknande. däcken som satt på var 205x40x16
ET på 740 skall vara 23 men på nyare volvo är det 43 om jag inte minns fel så det är ju inte så mycket som behövs för att det skall passa. bak behövs knappt några spacerplattor alls har jag för mig och fram räckte med 5 mm.