Har ett problem med min turbokonverterade 740. Det är alltså en turbo konverterad b230f som "hackar" och går allmänt dåligt, men när man stänger av den och startar den direkt igen så är den pigg och går kanon i typ 2-4sek sen blir det likadant igen. Sitter original b230f spridare på den, och laddet har jag ställt ner till 0.3 men går likadant endå.
Går den dåligt på tomgång efter 2-4 sekunder också? Ett sånt bonnabygge vet jag inte vad jag skall rekommendera dig till att göra, du kanske ska byta till en turbostyrbox, spridare och lmm osv tillhörande turbomodellen.
Köpte den konverterad och då gick den någorlunda bra, men nu på senaste tiden har den börjat gå extremt dåligt, lambdan har jag inte provat att mäta upp
Du kan åka med typ 0.6 bar i ladd lätt med turbo boxar och turbo spridare utan att kompsänka men du måste ha boxar som förstår vad som händer... Nu är inte motorn van vid tvångmatning och klarar inte att fetta på tillräckligt mycket när laddet kommer utan går snålt och i värstafall spikar... Turbo boxarna har en helt annan tändnings kurva och bränsle mapp... Har du någon koll på lambdat när du kör?
Bytte spridare till orangea t5 och satte dit en btr. Så nu går den som den ska tills den surar ner sig då den får för mycket soppa istället, så va ska jag göra åt det? större lmm?