2896
Sök

Kamremmar hos Kamremskit.se?

68 Inlägg
8 november 2014
Trådstartare
Tja,

är 2 år över tiden för vad som är rekommenderat att byta kamrem på V70 n .

Bör jag byta vattenpumpen också?

Såg ett kit på Kamremskit.se märke ContiTech och Hepu, bra märken iallafall.

http://www.kamremskit.se/store/p/ii-2.4-d5-(01-07)-163hk-209778/kamremskitvattenpump(pk09800)-426897

Någon som har erfarenhet av sidan eller produkten?

Bra pris om jämfört med de andra jag jämfört med.

Tack på förhand
Senast redigerat av nil (21 november 2014)

vi rullar

Evildan
8 november 2014
Lite misslyckat namn på sidan, förstår direkt att du tvivlar på KamremSkit. big_smile

Goggla på tillverkaren, det brukar kunna ge svar på din fråga.

68 Inlägg
8 november 2014
Trådstartare
Hahah, tänkte inte ens på det.

Googlade Hepu och ContiTech, får upp en massa tysk text bara men verkar väl vara seriöst. Hemsidan ser ju seriös ut iallafall.

Provar nog beställa, tar på faktura ifall det krisar=)

vi rullar

One Man Clan
4 287 Inlägg
8 november 2014
du blir väl knappast rånad på volvo av dom delarna, varför chansa med "okänt" märke?

hur långt har den gått?

68 Inlägg
8 november 2014
Trådstartare
Volvo ville ha 3200:- ca för kittet ink vattenpumpen. Rullat 18 nu

vi rullar

One Man Clan
4 287 Inlägg
8 november 2014
har den bara gått 18 lär du inte behöva byta pumpen...  så säg 2 papp kanske för kamremskit på volvo ? de är inte farligt ?

68 Inlägg
8 november 2014
Trådstartare
näe. men man blir ju jämt och ständigt rekommenderad att byta pumpen medans man ändå byter remmen.

vi rullar

One Man Clan
4 287 Inlägg
8 november 2014
nil skrev:
näe. men man blir ju jämt och ständigt rekommenderad att byta pumpen medans man ändå byter remmen.

beror nog på vem du frågar... har aldrig hört om en nyare volvo som har fått vattenpumpen bytt första servicen,  sällan andra också... å jag jobbade ändå på volvo/renault verkstad..

renault däremot byter du inte kamrem på utan att du ser en läckande pump...

4 824 Inlägg
9 november 2014
Xuri skrev:
nil skrev:

beror nog på vem du frågar... har aldrig hört om en nyare volvo som har fått vattenpumpen bytt första servicen,  sällan andra också... å jag jobbade ändå på volvo/renault verkstad..

jasså? en kompis som är volvo mekaniker bytte kamrem på pappas V70 2.5T ´05 för någon månad sedan och då va det lite glapp i vattenpumpen och då hade bilen gått knappt 17000mil, så det va tur att jag bad han beställa kittet med vattenpump för det hade inte varit speciellt roligt att ha rivet ner allt och märkt att det va glapp i den och inte haft en ny att montera.
samma sak på en kompis V70 D5 där va det skapligt glapp i vattenpumpen när han bytte kamrem på den.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

5 133 Inlägg
9 november 2014
Klart man byter vattenpump, jag resonerar så här att en vattenpump är en ganska liten kostnad att byta speciellt som det är en möjlig felorsak till ett motorras om den går sönder. Desutom är det mycket jobb och byta den om den skulle vilja börja läcka.
Byter alltid allt som har med remmen att göra, spänrullar löphjul osv.
Byter även spårkilrem och spännare. Mest för de är tråkigt och skruva och då borde man slippa att de går sönder på många tusen mil smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

68 Inlägg
9 november 2014
Trådstartare
Christian S skrev:
Xuri skrev:
nil skrev:

jasså? en kompis som är volvo mekaniker bytte kamrem på pappas V70 2.5T ´05 för någon månad sedan och då va det lite glapp i vattenpumpen och då hade bilen gått knappt 17000mil, så det va tur att jag bad han beställa kittet med vattenpump för det hade inte varit speciellt roligt att ha rivet ner allt och märkt att det va glapp i den och inte haft en ny att montera.
samma sak på en kompis V70 D5 där va det skapligt glapp i vattenpumpen när han bytte kamrem på den.

Ja du ser! Jag bör nog byta den ändå. Vad tror ni om kamremskit jag länkade till ovan?

www.kamremskit.se hört talas om sidan förut?

1399:- inkl vattenpump med spännare och hela faderullan

vi rullar

4 824 Inlägg
9 november 2014
aldrig hört tals om den sidan och tycker det är alldeles för billigt för ett helt kit med vattempump för att det ska någon kvalite på grejerna.

Mvh Christian

68 Inlägg
9 november 2014
Trådstartare
Hepu verkar ju normalt. Reservdelar24 säljer ju också de märket som jag kan se?

vi rullar

4 824 Inlägg
9 november 2014
och det innebär att det är bra??
skit i laga , skruvat , reservdelar och allt va dom olika sidorna heter och köp orginal istället.

Mvh Christian

68 Inlägg
11 november 2014
Trådstartare
Fick hem grejerna idag och lämnat bilen på verkstad. ser bra ut so far iallafall=)

vi rullar

2 021 Inlägg
12 november 2014
Tycker sidan är krånglig och svårnavigerad, står ingen info alls på många av produkterna, går du tex. in och kollar "citroen-diesel" så är det en bild på en kamrem/vattenpumpsats till en renault bensinmotor? " spec saknas" står det , Oe nummer finns visserligen men ska kunden behöva jämföra nummer hit och dit för att få rätt grejer? känns lite oseriöst.

1 067 Inlägg
12 november 2014
nil skrev:
Tja,

är 2 år över tiden för vad som är rekommenderat att byta kamrem på V70 n .

Bör jag byta vattenpumpen också?

Såg ett kit på Kamremskit.se

http://www.kamremskit.se/store/p/ii-2.4-d5-(01-07)-163hk-209778/kamremskitvattenpump(pk09800)-426897

Någon som har erfarenhet av sidan eller produkten?

Bra pris om jämfört med de andra jag jämfört med

Tack på förhand

Är det en V70 så har Volvo Niceprice på just den operationen..   Min slutade på under 2000kr inklusive material..

Kamrem är vital del..  Köp en riktig..

68 Inlägg
12 november 2014
Trådstartare
Rille0 skrev:
Tycker sidan är krånglig och svårnavigerad, står ingen info alls på många av produkterna, går du tex. in och kollar "citroen-diesel" så är det en bild på en kamrem/vattenpumpsats till en renault bensinmotor? " spec saknas" står det , Oe nummer finns visserligen men ska kunden behöva jämföra nummer hit och dit för att få rätt grejer? känns lite oseriöst.

Oj det låter ju knasigt. Jag fick upp min rätt enkelt. Jag ringde dem iof innan jag beställde för att se till att de va rätt grejer.

Nu sitter grejerna på bilen och den tog sig från verkstaden-> hem iallafall=)

Blev ContiTech kamrem och Hepu vattenpumpskit . Hos Kamremskit.se

vi rullar

Sök