Fast, vid närmare eftertanke så tycker jag att det känns ganska rappligt att ha enjävla massa skarvar och jävulskap...
så tänkte jag skulle ta och borra ett hål in i en av oljekanalerna, tappa upp en gänga och bara sätta en snabbkoppling där (typ sån som man använder till tryckluft osv), men har ingen aning om vart jag ens ska borra...
Om man kan borra alldeles ovanför/bredvid oljetrycksgivaren?
Någon som har nå bra tips på vart man ska borra in sig i blocket?
Senast redigerat av Volvo244DL_SugTurbo (21 november 2014)
Man kan aldrig veta för mycket, men alltid veta för lite!
Nej, åk och köp ett t-kors. Gänga aldrig en oljekanal! Det är att bita sig i arslet och att gå över ån efter vatten. Du har ju ett uttag till oljetrycksgivaren, i med ett t-kors.
ett lite tips till oljetrycket är att jag å en polare tog biten från fuelrailen på en b230f där man skruvar fast soppa in slangen, kapa av röret där å sätt på en slang, för gängen där passar perfekt i oljetrycksgivarhålet funka bra med 13c på en b230f med pressad btr och 0.5bar sen gav kopplingen upp
ett lite tips till oljetrycket är att jag å en polare tog biten från fuelrailen på en b230f där man skruvar fast soppa in slangen, kapa av röret där å sätt på en slang, för gängen där passar perfekt i oljetrycksgivarhålet funka bra med 13c på en b230f med pressad btr och 0.5bar sen gav kopplingen upp
Ja men nu var det väl en B21 han byggde på och där är det 1/8" npt och inte m14x1,5 som det är till oljetryckskontakten på B200/230.