Men det framgår aldrig här hur dom kopplat in fördelaren på för vis?
För jag menar; så som jag fattar det så borde det ju duga med en enkelverkande också?
1:
Eftersom vacuumklockan får vacuum vid tomgång och vrider tändningen till ca: 25grader, sen när man gasar och tappar vacuum så börjar den ju gå tillbaka mot dom 10grader man har inställt som grund, men innan den når dit så kommer ju vikterna och "fångar upp" den och börjar pressa den tillbaka mot högre och förbi tomgångens grader ända upp till ca: 35-40grader. Eller hur?
2:
Så då om jag bara skulle köra med den enkelverkande vacuumklockan så skulle ju när laddtrycket kommer, tvinga den neråt från ca: 35-40grader tillbaka ner mot grundinställningen igen. Eller hur?
3:
Det jag undrar då (se nr.2) är; Hur många grader skulle 0.5 i laddtryck orka motverka vikternas vridning av tändningen? Skulle 0.5 räcka och få fördelaren att "bottna" tillbaks till original 10grader?
4:
Och om det är så (se nr.3) att den skulle bottna ur, då skulle man ju haft laddtryck in i båda ändar av den dubbelverkande vacuumklockan för att förhindra att den "bottnar ur" och övertrycket håller den "stumm" i läget, men på vilka grader skulle man ungefär hamna då tro?
Jag anser ju då på nr.4 att eftersom laddtrycket kommer från båda håll i vacuumklockan och den blir "stumm" så borde den ju ställa sig på dom 10grader man har original (Eftersom den blir "immobiliserad") + det extra som vikterna ger. Har jag rätt eller fel???
Plus att man ser på bilden att det sitter någon sorts form av backventil på bilden tror jag?