2227
Sök

945 turbo/motor bygge mm.

En 945 ltt som ska få ett nytt hjärta och lite piff runt om

40 111 Visningar
Uppdaterades senast 11 april 2015
200 Inlägg
8 april 2015
#101
Nu blev jag lite nervös här, så den gick inte igenom för det inte var org turbo osv? Eller vad det för något annat?
Ska ju bessa min med hx35an...

Tycker det ser bra ut, jobba på. smile


85 Inlägg
9 april 2015
Trådstartare
#102
Japp, han öppnade huven och såg turbon " oj, det där va inte bra" fick jag höra.
Han sa att man måste ha original eller likvärdigt för att inte ändra på effekten p.g.a Volvos regler.
Sen fanns ju lite små saker runt om som måste fixas men turbon va det stora problemet i mitt fall.

Sen visade det sig att jag hade fått en felkod på lmm så styrsystemet låg i nöd läge så avgasvärdena vart ju åt satan fel.

Annars kan man ju regga som ombyggt fordon men det är mycket mer jobb och kostar mer.


NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
9 april 2015
#103
Eftersom snuten stannar var och varannan Volvo med för stor turbo så kan ja tänka mig att besiktningsfolket fått order att kolla extra noga.

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

200 Inlägg
9 april 2015
#104
HT_Molle skrev:
Japp, han öppnade huven och såg turbon " oj, det där va inte bra" fick jag höra.
Han sa att man måste ha original eller likvärdigt för att inte ändra på effekten p.g.a Volvos regler.
Sen fanns ju lite små saker runt om som måste fixas men turbon va det stora problemet i mitt fall.

Sen visade det sig att jag hade fått en felkod på lmm så styrsystemet låg i nöd läge så avgasvärdena vart ju åt satan fel.

Annars kan man ju regga som ombyggt fordon men det är mycket mer jobb och kostar mer.

Jävla jobb att byta tillbaka allt till org...får hoppas dem är snällare på Finspångs besiktning wink
Tycker dem inte borde vara så kinkiga bara man ställt ner laddtrycket oh att ens avgasvärden inte är åt helvete.


85 Inlägg
9 april 2015
Trådstartare
#105
sorgligt men nu är torbon av. allt som saknas är 2 skarvar till lmm och ska byta spridare sen är bilen klar att köra igen.
https://www1.garaget.org/gallery/images/210/209345/209345-2a1b4617a0648c1f72301d19cabe757e.jpg


368 Inlägg
11 april 2015
#106
Pissit det där med bess hmm

Om man pratar omregg är det inte lättare att regga amatörbyggt än ombyggt fordon ???

Och ang. lmm så "TROR" jag att man kan skruva isär dom så du kan sätta 940's mätare (Själva givaren) i 960's 3" hus.
Inte helt sure om detta man det är nått som ringer i bakhuvet på mig roll

Hoppas allt löser sig big_smile Har ju gått bra hittills smile


85 Inlägg
11 april 2015
Trådstartare
#107
hemmafixarn skrev:
Pissit det där med bess hmm

Om man pratar omregg är det inte lättare att regga amatörbyggt än ombyggt fordon ???

Och ang. lmm så "TROR" jag att man kan skruva isär dom så du kan sätta 940's mätare (Själva givaren) i 960's 3" hus.
Inte helt sure om detta man det är nått som ringer i bakhuvet på mig roll

Hoppas allt löser sig big_smile Har ju gått bra hittills smile

Smart lösning med lmm (om det funkar) har inte tänkt på att det skulle kunna gå.

Angående registrering så har jag inte kollat så mycket vilka krav som finns på amatör /ombyggt fordon, utan det är det att besiktningen ligger antingen i Örebro eller Stockholm och kostar 4500kr.
Det va lite mer än vad jag tänkt betala för att slippa bygga om 1 gång om året.

Har bytt allt i motorn nu, gick på en dag. Kan ju nästan tro att jag byggde det så att man kan byta mellan original och lek lätt med flit tongue

Tyvärr va batteriet dött så har inte startat igång bilen än, men jag hoppas allt ska funka smile



Sök