update!
då har man fått grejat med hjulinställning idag, o helt ärligt så fattar jag inte vad problemet va, alla verkstäder utom VKT autoservice ville inte ens röra i den.. med standard ring nycklar och hammare så gick det på ca 2 timmar på första sidan och 1 timme på andra sidan, med raster och verktygs letande inräknat!
på ena sidan där man hade största felet valde jag att ta bort alla shims för att få hjulet så rakt som möjligt , så totalt 8 shims tog jag bort, sitter org med 4 shims per bult. 2 bultar totalt per sida
andra sidan rev jag isär och fixade iordning så VKT gubbarna får de lättare för sig när dem kör de sista finjusteringarna.
så här såg de ut med camber vinkeln innan jag börja
som ni ser så är de inte liiite dålig camber på passagerar sidan
men efter jag rivit isär och sedan fått tillbaka allt och testkört m.m så kände jag att jag skulle nog tagit bort nått shims från förarsidan också.. men men, finustering står på tur så de fixar för hoppningsvis dem
slut resultatet för dagen, står lite med svängt däck men nöjd med vinkeln än så länge iaf, återstår o se hur fel man har när de testas med maskinerna eller va dem nu använder