Ludwigk skrev:
Jahop
. såå varför köpa dyra Kinakopior när man ändå kan köpa billiga, make no ense -_-. jag som ville ha bättre ljusbild med xenon till bilen som visar sig att de som rekomenderar ett bättre märke kommer från Kina trots allt. Jätteroligt...
Men vad är ert tips då?
. Vad ska man göra?
Edit: Ska ta och köpa xenon bara för att. Sen får jag testa om de verkligen bländar. har ju trots allt en usa front. Klagar folk kan man alltid sälja xenonljusen... wy not
Sade inte att det är samma sak. Grejen är att det oftast tillverkas i samma fabriker till och med. Skillnaden är att "Dyrt Märke" beställer X antal tusen produkter. Maskinerna som tillverkar dom klarar att tillverka t ex 200 produkter med samma verktyg, sedan är verktygen slitna. Med slitna verktyg blir resultatet sämre, och håller inte samma kvalité. Men då kör fabriken t ex 200 ex till, så att det produceras totalt 400 produkter med samma verktyg innan det byts.
Får man då produkt 1 så är det samma kvalité som produkt 200, men mellan produkt 200 och produkt 400 skiljer det en hel del i kvalité. Därför säljs produkt 200-400 som B-produkter under andra namn då kvalitén är väldigt varierande. Därför kan vissa billiga prylar vara lika bra som dyrare "likadana" varianter, medans vissa går sönder nästan direkt.
Nu säger jag inte att det ALLTID är just såhär, det finns många olika produkter och tusen sätt att göra dom på. Vissa är helt enkelt kopior av en bättre produkt, tillverkad i en helt annan fabrik, men ovan beskrivet sätt gäller för många produkter som säljs runt om i världen.
Hur som helst, angående ljusbild och xenon... Förutsatt att lampan är rätt tillverkad så förändras inte ljusbilden. Du får mer ljus, som når längre åt alla håll, men spridningen av ljuset sitter i reflektorn/optiken för lyktan.