25 november 2014
Trådstartare
Tjenare!
Tänkte jag skulle dra igång en liten projekttråd med min 850R som införskaffades i slutet på sommaren 2014.
Jag hittade då bilen på en blocketannons, och bestämde mig för att ta tåget upp och kolla på de. Men väl på plats så gick inte bilen som den skulle. Och de misstände och gick riktigt dåligt. Bilen såldes på en bilfirma, och säljaren var väldigt hjälpsam med att försöka få igång bilen. Så vi kom fram till att de stod vatten i en av rören ner till tändstiften efter en motortvätt som gjorde för några veckor sen. Så mekanikern blåste rent och vi provkörde. Fortfarande samma problem. Så vi köpte nya stift, forfarande samma fel. Bestämde oss att byta en tändkabel som gick till röret där de stod vatten i. Fortfarande samma problem.
Så säljare gav mig ett bra pris på bilen, eftersom den inte fungerade som den skulle. Och de slutade med en affär, och en lång resa hem med en dåligt gående Volvo 850R.
Så här såg blocket annonsen ut, för första gången när jag såg den..Här tankas bilen för första gången, en riktigt härlig känsla och va R-ägare igenResan hem gick utmärkt och felsökningen sattes igång..
Följ min Projekttråd HÄR!
Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay