2689
Sök

Hur ser ljus klädsel ut efter några års användning, bilder.

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
30 november 2014
Trådstartare
Var inne hos Ford idag då det var premiär för nya Focusen. Han sa att de bara köper in bilar med mörk inredning, då det är mest populärt samt att folk som köpt med ljus klädsel i tyg, kom tillbaka efter ca 3 år ock klagade på att det ser fördärvligt ut. Alltså att ljust blir smutsigt och skit...

Tycker själv att mörk inredning är som att kliva ner i en kolgruva! (Tycker det varje gång jag sätter mig i Saaben tongue ) Samma bil, fast med ljus inredning är helt annorlunda och så mycket finare!

Så ni som kör med ljus inredning, tyg eller skinn, hur ser det ut efter några års användning? smile
Senast redigerat av FordRSC (30 november 2014)

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
30 november 2014
Ser för djävlig ut med ljust läder tyvärr sad har en nyare X5 med den ljusaste inredningen och andvänder jeans varje dag. Tyvärr är det första sista bilen med ljus inredning för min del. OBS att jag är rekondare och kan det där med puts och skydd men ljust är väldigt oattraktiv även på marknaden.

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

Hobby Fotograf
650 Inlägg
30 november 2014
Just ljust läder håller sig väldigt bra tycker jag om man sköter om den på rätt sätt.
När jag köpte XC:n så såg förarsätet sådär halv roligt ut. Men efter lite gnuggande och tvättade vart det bra mycket bättre.

Så håller man efter det så ser läder iallafall bra ut efter många år. Tyg är dock en annan historia tycker jag, det är svårt att hålla rent.

2 845 Inlägg
30 november 2014
FordRSC skrev:
Var inte hos Ford idag då det var premiär för nya Focusen. Han sa att de bara köper in bilar med mörk inredning, då det är mest populärt samt att folk som köpt med ljus klädsel i tyg, kom tillbaka efter ca 3 år ock klagade på att det ser fördärvligt ut. Alltså att ljust blir smutsigt och skit...

Tycker själv att mörk inredning är som att kliva ner i en kolgruva! (Tycker det varje gång jag sätter mig i Saaben tongue ) Samma bil, fast med ljus inredning är helt annorlunda och så mycket finare!

Så ni som kör med ljus inredning, tyg eller skinn, hur ser det ut efter några års användning? smile

Var du inte? Hahaha, gissar på det ska stå "inne"

Men har haft en med ljus tyginredning, aldrig mer säger jag, så då föredrar jag att kliva ner i "kolgruvan" som du skriver.

1 450 Inlägg
30 november 2014
Ja tycker ljust e riktigt fint, ja har väldigt ljust helskinn i bilen som är 6 år, och det är i toppskick

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

Trucker
1 414 Inlägg
30 november 2014
jag tycker ljus inredning ser för jäklig ut, spec när det är skinn...

ska jag köpa bilar så ska det vara mörk inredning, helst svart helskinn smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

1 722 Inlägg
30 november 2014
Skönt att alla är olika , jag tycker det är mycket lyxigare med ljus/beige skinn/läder inredning i bilar

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
30 november 2014
Trådstartare
uhlin skrev:
FordRSC skrev:
Var inte hos Ford idag då det var premiär för nya Focusen. Han sa att de bara köper in bilar med mörk inredning, då det är mest populärt samt att folk som köpt med ljus klädsel i tyg, kom tillbaka efter ca 3 år ock klagade på att det ser fördärvligt ut. Alltså att ljust blir smutsigt och skit...

Var du inte? Hahaha, gissar på det ska stå "inne"

Men har haft en med ljus tyginredning, aldrig mer säger jag, så då föredrar jag att kliva ner i "kolgruvan" som du skriver.

Haha, stämmer bra, ska stå inne, redigerart nu big_smile

Får beställa ljust skinn för 20000 då.... hmm roll

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*

4 468 Inlägg
30 november 2014
när jag letade S80 så gick dom med ljus inredning bort direkt,tror fan 80% hade ljus inred,...

Muttley
30 november 2014
Menade han på fullaste allvar att folk kom in efter 3 år och klaga på att de var smutsigt?     Hade väl varit bättre och köra till en rekondare och bett dem vårda de som de verkar skita i wink

Fördelen med ljust är att man vet om de är skitigt.

V8 de bästa som finns!
1 094 Inlägg
30 november 2014
Har alltid gillat ljust skinn, helst så vitt det går eller cremeläder men har bara lyckats med att ha det i några av bilarna man haft.
Inga problem med fläckar bara man har lite förhållingsregler för sig själv och passagerarna  lol

https://www1.garaget.org/archive/2/1341/175141/175141-1656447.jpg

https://www1.garaget.org/archive/2/1341/176562/176562-3144309.jpg

https://www1.garaget.org/archive/2/1341/175145/175145-1656481.jpg

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
30 november 2014
Trådstartare
tkd_rille skrev:
Menade han på fullaste allvar att folk kom in efter 3 år och klaga på att de var smutsigt?     Hade väl varit bättre och köra till en rekondare och bett dem vårda de som de verkar skita i wink

Fördelen med ljust är att man vet om de är skitigt.

Yes, han påstod det! Var sugen på att säg att då bryr de sig inte så mycket med att ta hand om sin bil...

Nåväl, har ca 2 år på mig att fundera... Om Saaben klarar av att rulla till 40000 mil big_smile

*

773 Inlägg
1 december 2014
Ska fota min förarstol imorgon och posta, daglig användning av både jobbe byxor och blåa jeans (oftast nya som färgar av sig). Har även hund som får gå på sätena mer rena eller mindre rena tassar.

Hatade ljsut läder innan men har faktiskt gått från hat till förkärlek då svart lätt blir så tråkigt;)

1 938 Inlägg
1 december 2014
PITSTOP skrev:
Ser för djävlig ut med ljust läder tyvärr sad har en nyare X5 med den ljusaste inredningen och andvänder jeans varje dag. Tyvärr är det första sista bilen med ljus inredning för min del. OBS att jag är rekondare och kan det där med puts och skydd men ljust är väldigt oattraktiv även på marknaden.

Tycker ljust är fräscht, ger en känsla av att kliva in i ren fräsch bil om man ser att det är rent.
Som rekondare måste du väl testat en del skydd/impregneringar som gör att smuts osv inte fäster så bra på lädret men att det ändå känns naturligt?

Förstod inte riktigt hur du menade med "ser för jävligt ut med ljust läder tyvärr", om du menar när det blir smutsigt eller rent allmänt.

Yawn...
3 151 Inlägg
3 december 2014
https://www1.garaget.org/archive/154/153136/273399/273399-2805466.jpg

Min gamla BMW (1998). Ljusgrå skinnklädsel, såg riktigt schysst ut efter typ 21,000 mil och 15 år.

1 938 Inlägg
3 december 2014
Mervolic skrev:
http://www1.garaget.org/archive/154/153136/273399/273399-2805466.jpg

Min gamla BMW (1998). Ljusgrå skinnklädsel, såg riktigt schysst ut efter typ 21,000 mil och 15 år.

Ser fräscht ut!
Ljust läder är gött och oftast lätt att hålla rent och tar inte till sig odör så lätt som tyg.

Ljus tyginredning...minsta lilla smuts man får i klädseln = det förblir smutsigt och ser för jävligt ut.
Mestadels för att folk e för snåla för en rengöring och det speglar sig på begagnatmarknaden med ljusa tygklädslar där folk inte tvättat ur dom nån gång. Mörka partier på utsatta ställen.
Kostar typ 1000 kr och blir som nytt efteråt, folk skulle bli förvånade om dom bara viste hur mycket skit det är i deras stolar, 1-2 år gamla bilar som ser rena och fräscha ut inuti kan förvandla tvättvattnet till en mörk illaluktande vätska... big_smile

och Dupont
581 Inlägg
3 december 2014
På kompisens V70 gen1 så var det fräscht, sen luta vi fram ryggstödet på passagerarsiden fram... Sen skruva vi tillbaka å nämnde inte vad vi såg. Nu är det tvättat iallafall. wink

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!

1 938 Inlägg
3 december 2014
Dupond skrev:
På kompisens V70 gen1 så var det fräscht, sen luta vi fram ryggstödet på passagerarsiden fram... Sen skruva vi tillbaka å nämnde inte vad vi såg. Nu är det tvättat iallafall. wink

Förstår dig, hårvax/fett på nackstödet är rätt spännande även för textilrengöringsmaskin.

1 283 Inlägg
3 december 2014
https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136928/136928-e41adcf399ca6a7186de6129bb31da55.jpg
Stolarna i 300an efter 13 000 mil och 17 år smile

Sök