2483
Sök

VW Transporter 1,9tdi -04 (dör under körning)

42 Inlägg
3 december 2014
Trådstartare
Hej, har en transporter som dött under körning några ggr. Motorn stänger av och går inte att starta för att sedan kunna starta igen efter 5 min.
Har läst av felkoder med VW original dator, står motor varvtalsgivare. Det satt en KCR box i den men pluggade ur den idag, någon som varit med om liknande?
Pratade med VW mekaniker och dom trodde inte på varvtalsgivaren då den startar igen efter en stund.
Så kan det vara Boxen det är fel på?

9 118 Inlägg
3 december 2014
Dör den när du släpper gasen? Provat att vrida av tändningen och på igen när bilen dör?

42 Inlägg
4 december 2014
Trådstartare
Jo, men händer bara när jag ska sakta in för korsning, inre annars under körning. Jo och den bara gnuggar utan att vilja tända överhuvudtaget. Går helt tomt som att den är helt tom på diesel fast är full tank så.
Senast redigerat av jbjorkman (4 december 2014)

Vestfold chiptuning Stockholm
2 405 Inlägg
4 december 2014
Är de boxen (om du har en g9) så kan du sätta dit pluggen istället för boxen på kabelhervan. fortsätter problemet så är de inte boxen. annars så är boxen rökt

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

9 118 Inlägg
4 december 2014
Hade samma fel på min Vento TDI -97. Felkoden visade mängdställverket i pumpen, men det var pumpen som var trasig.

2 405 Inlägg
4 december 2014
Kan väll kort tilläga att jag tvekar på boxen (jobbar själv med kcr dagligen, både kodar och instalerar boxar vi säljer) och när boxen gått sönder så brukar inte problemet komma o gå utan då är de där för att stanna till du pluggar ur boxen.

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

42 Inlägg
4 december 2014
Trådstartare
Boxen är urpluggad och den startar lättare och går jämnare iaf. Men varvtalsgivare är beställt idag, får den imorgon så får prova byta den. Känns som det kan vara den när den ger felkod på den.

2 405 Inlägg
4 december 2014
Hur länge sedan inskaffade du boxen? Är det något med kcr boxen så har vi 2 års garanti liksom alla kcr återförsäljare. Givetvis är de där du köpt boxen men de e värt att ha i bakhuvudet smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

42 Inlägg
6 december 2014
Trådstartare
Vet inte hur länge den suttit i bilen. Satt i när jag köpte bilen i Juni smile
Men bilen har börjat gå klockrent nu igen smile

Sök