2715
Sök

Volvo 245 Turbo -84 Värde och info

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
5 december 2014
Hilmer skrev:
DiwraZ skrev:
Djo skrev:
DiwraZ Nu blir jag nyfiken på vad du menar med halvskinn (ja galon om man ska vara korrekt) Du kanske tänker på dom stolarna som har galon nertill och baksida ryggstöd ?

andreas1

http://forum.svenska200klubben.com/view … &t=830

Där finns info om årsmodeler.

Sasse242 har en tidig -75 242 som hade b21 Automat. Den har brunt halvskinn dvs gallon på sidor och tyg i mitten både på sist och rygg. Rosaaktig golvmatta och Carlifoniavit. Det bästa från 70talet

Snikmodellen L hade ibland denna typ av stolsklädsel.
Dom jag själv haft är en 245L -78 som hade svart halvskinn och en 242L -75 som hade brun.

Märkligt då det borde anses lyxigare än heltyg. Har sett en på garaget  som har blå halvskinn. Aldrig sett tidigare.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

1 800 Inlägg
5 december 2014
DiwraZ skrev:
Hilmer skrev:
DiwraZ skrev:

Sasse242 har en tidig -75 242 som hade b21 Automat. Den har brunt halvskinn dvs gallon på sidor och tyg i mitten både på sist och rygg. Rosaaktig golvmatta och Carlifoniavit. Det bästa från 70talet

Dom jag själv haft är en 245L -78 som hade svart halvskinn och en 242L -75 som hade brun.

Märkligt då det borde anses lyxigare än heltyg. Har sett en på garaget  som har blå halvskinn. Aldrig sett tidigare.

Då ansågs det vara lite rejälare och hållbarare som passade en snikmodell.
Vad jag kommer ihåg av -75an så var där bara gummimatta på golvet också, men jag kan minnas fel...

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
5 december 2014
Hilmer skrev:
DiwraZ skrev:
Hilmer skrev:

Då ansågs det vara lite rejälare och hållbarare som passade en snikmodell.
Vad jag kommer ihåg av -75an så var där bara gummimatta på golvet också, men jag kan minnas fel...

Helt riktigt. Saknas även klocka mellan luftutblåsen samt att bakre rutorna på 2dörrars ej är öppningsbara

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
5 december 2014
Hade också en 244 L-77 "utan allt" med s.k brunt halvskinn samt gummigolvmatta.

"My drinkingteam has a racingproblem"

1 800 Inlägg
5 december 2014
DiwraZ skrev:
Helt riktigt. Saknas även klocka mellan luftutblåsen samt att bakre rutorna på 2dörrars ej är öppningsbara

Ja just det! Minnet sviker...
Var det inte så att dom även hade en annan smalare ratt!?
En udda grej med min -75a var att den var omlackerad från klassisk grön till beige/brun av nån mystisk anledning, för inte var det en snyggare färg i alla fall...

För att återgå till TS fråga, bilen ifråga går ej att köra med, den är omlackerad i annan färg, avställd och obesiktigad och kanske övrigt lite att önska på skick!
Ja då står den inte i många kronor, även om det är en original turbo.
Kanske är det t o m så att den är värd mer i delar!?

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
5 december 2014
Hilmer skrev:
DiwraZ skrev:

Ja just det! Minnet sviker...
Var det inte så att dom även hade en annan smalare ratt!?
En udda grej med min -75a var att den var omlackerad från klassisk grön till beige/brun av nån mystisk anledning, för inte var det en snyggare färg i alla fall...

För att återgå till TS fråga, bilen ifråga går ej att köra med, den är omlackerad i annan färg, avställd och obesiktigad och kanske övrigt lite att önska på skick!
Ja då står den inte i många kronor, även om det är en original turbo.
Kanske är det t o m så att den är värd mer i delar!?

Häda icke!! Man plockar inte ner sådana bilar...

Köpte en 242 DL -76 av en herre 55+. Denna bil var ljusbrun. Han sålde den pga av att han fått tag i sin drömbil. En lika biegebrun Saab 900. Så det finns såkallade människor som uppskattar denna färgnyans. Usch

14 Inlägg
6 december 2014
Trådstartare
http://www.garaget.org/?car=363727&image=3503309   http://www.garaget.org/?car=363727&image=3503310, där har ni då insidan och en bild där ja drar upp överdraget, ser ut som nå skinn på sidan ju? Men det kanske brukar vara sånt material i nerkant sådär?
Senast redigerat av Genexxa (6 december 2014)

10 164 Inlägg
6 december 2014
Det är standard stolar inget speciellt alls tyvärr.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Sök