3249
Sök

Fartkamera

1 268 Inlägg
9 december 2006
Lucifer84 skrev:
dom nya kamerorna är på dygnet runt å satelit uppkopplade med en pool i umeå.

dom blixtrar alltid för att få med siffrorna i plåten på svartvit film.

KIRUNA

88 Inlägg
9 december 2006
Lucifer84 skrev:

De är inte alls aktiverade dygnet runt. Kollade på ett repotage på tv för ett par veckor sedan om de nya kamerorna. Då sa de att kamerorna är aktiverade 5 minuter per dag man ska det ska öka i framtiden, dock aldrig till mer än en timma per dag.

Hur långt är ett snöre?

Rörpulare
1 453 Inlägg
9 december 2006
Svenzzon skrev:
Dom nya skjuter på 1km avstånd sa dom på radion,! Blixten tror ja inte man ser..

hur fan ska de gå till vi har 2 st tillfällen där de är 90 sedan sitter de en 70 skylt ca 100m efter den sitter en kamera hur fan skulle de se ut om den sköt 1000m då hade den ju ansett att ja åker 90 på 70 väg wink

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Vw trimmare
2 995 Inlägg
9 december 2006
nissan 200sx skrev:
Svenzzon skrev:
Dom nya skjuter på 1km avstånd sa dom på radion,! Blixten tror ja inte man ser..

hur fan ska de gå till vi har 2 st tillfällen där de är 90 sedan sitter de en 70 skylt ca 100m efter den sitter en kamera hur fan skulle de se ut om den sköt 1000m då hade den ju ansett att ja åker 90 på 70 väg wink

den skjuter en gång när du kommer inom dess "Syn" kan vara allt från 50-100meter beroende på var den står 1km för en kamera som står bakom en kurva? glöm det....

den mäter 1 gång och 15m ifrån knäpper den kortet om du fortfarande kör för fort och blixten är alltid aktiverad oavsett strålande sol eller om det är kolsvart ute...

angående "Omkörning" vid kamera är det så att kortet blir ogilitgt om det är 2 bilar som ligger brevid varandra man kan då inte avgära vem som egentligen kör för fort.....BTW dom nya kamerorna knäpper alltid kort om du kör för fort.....

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
10 december 2006
LazerHawke skrev:
Lucifer84 skrev:

KIRUNA

ok
ligger ju också där uppe  tongue

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
10 december 2006
anton_900 skrev:
Lucifer84 skrev:

De är inte alls aktiverade dygnet runt. Kollade på ett repotage på tv för ett par veckor sedan om de nya kamerorna. Då sa de att kamerorna är aktiverade 5 minuter per dag man ska det ska öka i framtiden, dock aldrig till mer än en timma per dag.

förra veckan körde jag från malmö på kvällningen på E22.

Där har dom satt upp nya kameror i linderöd och tollarp.

Bilen som låg bak mig blev fotad av bägge två då han skulle köra om på 50 vägarna för att jag är mes å håller hastigheterna. (sen att jag visste om dom nya kamerorna är en annan historia.)

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

14 Inlägg
10 december 2006
Är i nära kontakt till polischefen i stan här. och han säger dom tar i 3 steg kamerorna. + att dom kan/kommer räkna ut din medelhastihet..

så snart anser jag att det är inte lönt att köra bil.

lundwall
10 december 2006
Svenzzon skrev:

Ja! Och nästa generations kamera scannar av din hjärna när du vaknar den dagen, och om du ens undermedvetet tänker på att köra för fort så får du böter hemskickat.

Det finns inte en chans i hela jävla helvete att kameror kan mäta hastigheten 1km bort. Däremot är SR och andra duktiga och springer statens ärenden och sprider diverse rykten. Partiet tackar dig för din insats.

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
10 december 2006
lundwall skrev:
Svenzzon skrev:

Ja! Och nästa generations kamera scannar av din hjärna när du vaknar den dagen, och om du ens undermedvetet tänker på att köra för fort så får du böter hemskickat.

Det finns inte en chans i hela jävla helvete att kameror kan mäta hastigheten 1km bort. Däremot är SR och andra duktiga och springer statens ärenden och sprider diverse rykten. Partiet tackar dig för din insats.

haha

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

124 Inlägg
10 december 2006
Okej, så det är alltså säkert att kamerorna blixtrar oavsett tid på dygnet? Hört vissa säga att de använder IR teknik, men de är kanske bara rykte de också, som de mesta när fok inte är säkra på något.

Fisketokig
2 997 Inlägg
10 december 2006
Ingen mer än jag som inte förstår varför de fungerar så bra som de gör???

en sprayburk i bilen, stanna efter en kamera och den fotar inte längre.

otroligt att sånt hatobjekt som kameror får stå så tryggt som de ändå gör...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

289 Inlägg
10 december 2006
den nya kameran blixtrade iaf för morsan när hon brände förbi en kamera på 70 sträcka på E45 på väg till jobbet en morgon utan att tänka på vilken hastighet hon körde i och det blixtrade upp väldigt tydligt sa hon

886 Inlägg
10 december 2006
Martin 9-3 skrev:

ska erkänna att jag tänkt samma tanke... kan väl inte vara svårare än så?

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
11 december 2006
Wicca skrev:
Martin 9-3 skrev:

ska erkänna att jag tänkt samma tanke... kan väl inte vara svårare än så?

måste säga att inte heller jag har några som helst betänkligheter gällande att måla igen kameror med sprayfärg...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Galen bilstereobyggare och Skyline förare
217 Inlägg
11 december 2006
lundwall skrev:
Svenzzon skrev:

haha Klockren!!

Vill du ha hjälp med att bygga baslåda,Installera högtalare,stereo
,multimedia,montera osv hör av dej!
Mycket humana priser!
www.tvboden.se

Sleeper
3 084 Inlägg
11 december 2006
Skaffa MC då slipper ni iaf kamera problemen och har du en r1:a så slipper ni även polisen!

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

5 Inlägg
11 december 2006
har för mig att man enbart kan få böter om man blir fotad, sen ang blixten så tror jag inte du ser den, har för mig att det är infraljus istället för en blixt... men kortet är det nog ingen fara med:D

Säljare
140 Inlägg
20 december 2006
Trådstartare
Gått 2 veckor imorrn och inte fått något smile

638 Inlägg
23 december 2006
Svenzzon skrev:

Lugna ner dig lite. Så bra precision har dom inte.

Hastigheten skjuts väl på ca 75m avstånd. Kameran tar själva fotot på 25m OCH du kan knappast missa blixten. Oavsett om det är dag eller natt. Den blixtrar till Rejält.

Att du blir av med kortet om du kört 90 på 70 väg är knappast möjligt. Du får böter på ca 2500:- skulle jag tippa.

Från polisens hemsida:
Hastighetsöverträdelser på 70-, 90-, 110- och 120 väg:
1-10 kilometer över hastighetsgränsen 1.500 kronor
11-15 kilometer över hastighetsgränsen 2.000 kr
16-20 kilometer över hastighetsgränsen 2.400 kr
21-25 kilometer över hastighetsgränsen 2.800 kr
26-30 kilometer över hastighetsgränsen 3.200 kr
31-35 kilometer över hastighetsgränsen 3.600 kr
36-40 kilometer över hastighetsgränsen 4.000 kronor.
41-50 kilometer över hastighetsgränsen 4.000 kronor.
Vid hastigheter däröver rapporteras överträdelsen till åklagaren.

Och det är först hos åklagarn dom drar till kort isf. Detta klassas då som Grov vårdslöshet i trafik.
Senast redigerat av Renjägarn (23 december 2006)

Kommer väl nånting här snart!

638 Inlägg
23 december 2006
sandet skrev:
har för mig att man enbart kan få böter om man blir fotad, sen ang blixten så tror jag inte du ser den, har för mig att det är infraljus istället för en blixt... men kortet är det nog ingen fara med:D

Hur hade du annars tänkt få bötern? Klart som fan det bara är om man blir fotad smile

Nu kanske du menade fotad så dom Ser vem som kör?  Och det stämmer. Kan dom inte utan rimlig tvivel se vem som kör så kan dom heller inte fälla dig för fortkörning. Dom får t ex INTE skicka bötern till ägaren av bilen och kräva att denne ska kräva pengar av den som körde. Detta kommer säkert ändras på i framtiden men är nog en bra bit bort.

Du Ser blixten, det kan jag lova dig. Dom kör inte med IR-ljus

Kommer väl nånting här snart!

Sök