Dags för en update!
SU förgasarna fortsätter att jävlas med mig, skickar skroten på skrottippen i veckan, vilket jävla skit till förgasare alltså.. flödar och flödar och återigen flödar, spelar ingen roll hur jag än ställer mina flottörer i förgasarna, nålventilerna tätar när flottören flyter upp så det är inget fel på dom, relativt nya också då jag bytte allt i förgasarna när jag hade isär dom under tiden jag ägde 142an..
Hursom helst, beställde en renoveringssats (för dubbla förgasare) eftersom mina membran läckte och fick hem renoveringssatsen igår, när jag skruvade isär den sista förgasaren och monterade ihop den och var klar med allt så tänkte jag gå igenom utsidan av förgasarna bara för att vara på säkra sidan att inget glömts av, nollställde blandskruvarna sist. En av blandskruvarna har alltid varit lite småtrög att skruva in och ut, så tänkte jag börjar med den. Visade sig att den var totalt r*vkn*llad..
Låter bilden tala för sig själv.
För övrigt såg alla andra blandskruvarna bra ut.
Känner till en kille på facebook, Micke Bogren som skruvar, renoverar och ställer in förgasare åt folk, då jag inte har gängtolk hemma så skickar jag istället upp min blandskruv till honom så ska han jämföra gängorna, han hade olika blandskruvar liggandes. Han säger också att gängorna kan skiljas på alla blandskruvarna till solex bl.a.
Så vi får väl se här nu, spetsen på blandskruven som är kass satt fortfarande kvar i förgasaren men den lyckade jag smidigt pilla ut ur förgasaren, så nu ska vi nog allt se att jag får fart i maskinen med nyrenoverade förgasare och en icke deffekt blandskruv.