Sådär, sopskåp nerplockat, attans drog axeln ur led på sista regeln, jäkla oflyt. Men nu är det nere iallafall. Får ta bänken, hyllan och skåpet en annan dag och vila axeln idag.
Nu till andra goda nyheter, något som jag kände en ren lycka över. Det är lättare att se saker när det är så gott som tomt. Hur som helst, jag köpte min fastighet av ett dödsbo, den här äldre farbrorn jag köpte huset av har varit snickare, han har haft en snickarverksamhet i garaget och bilen har bara varit avskärmad ifrån verksamheten troligtvis för att slippa allt slipdamm som kommer från en träverksamhet, jag misstänker att han har gjutit en betongplatta inför garagebygget, för vad jag kunde känna och se under reglarna in under spånskivorna var en betongplatta. Denna har dock något ojämnheter där jag kan se och känna. Men varför har han haft sin bil ståendes på något liknande sätt som jag har nu? Har han kanske haft planer på att lägga spån precis som i övriga delen av garaget? Troligtvis är det något i den stilen. Det är liksom en uppgjutning med ett ganska grovt fall i öppningen in till garaget, har det kanske runnit in vatten under porten? Har han bytt port till en annan och anpassat öppningen för den nya porten? Frågorna är så många och tyvärr är både farbrorn och även hans pojk bortgångna idag. Jag får helt enkelt riva bort allt spån och se vart detta slutar, har jag tur kanske jag kan rädda plattan med några timmars arbete men slippa kostnaden för gjutning av en ny platta.
Hur som helst, ena bilden kanske är svår att se, men i denna springan så känner man klart och tydligt att det är en betongplatta.
Här behöver jag väl inte ens säga att det känns som att det är betong? (Denna plattan är under gamla sopskåpet.)
Återkommer i helgen igen, nu ska all skit bort från golvet, reglar, isolering osv. Ska även tömma resterande av sakerna som står i garaget, sedan börja rycka upp golvspånet och se om det verkligen är en betongplatta där eller inte.
Ha en fortsatt trevligt kväll!