Ett projekt som helt enkelt eskalerade. Planer ändrade: får sig ett Castrol Cup/IMSA stuk. Allt tillverkas i plåt, skinnas sedan av i kolfiber och ersätter all plåt med kolfibret. Hela karossen blir med andra ord i kolfiber.
Om du tycker att det är pillrigt att få fason på ett par solex så kan jag tala om att det blir nog inte enklare att byta motor..
Jo jag vet att det inte blir lättare, men ska man ge sig fan på något och motorbyte står på schemat så kan man likaväl börja därifrån, det var så jag menade.
Har ett paket med 350/350 som förhoppningsvis snart kan säljas
Vad kommer du begära för det paketet ?
Jag vet inte vad det är värt än. Bob-Miller här på g.org verkar också lite sugen. Men jag kan höra av mig när jag ska sälja så får vi se om du är intresserad
Har ett paket med 350/350 som förhoppningsvis snart kan säljas
Vad kommer du begära för det paketet ?
Jag vet inte vad det är värt än. Bob-Miller här på g.org verkar också lite sugen. Men jag kan höra av mig när jag ska sälja så får vi se om du är intresserad
Wankel är fränt men ska ha täta servicear och är en riktigt invecklad konstruktion tror du ska hålla dig från det om du ska ha en brukar vänlig bil.
Såpass alltså?
Börja sätta in dig i wankel motorns konstruktion och funktion så kommer du förstå.
Redan påbörjat och det är minst sagt, komplicerat precis som du säger. Har pratat lite mer med en gammal klasskamrat på facebook angående wankel, han är bra påläst om just wankel för han är intresserad av väldigt komplicerade ting. Han avrådde mig från wankel, finns bara 2 fördelar med wankel om jag förstod honom rätt. Varv+ljud, allt annat verkar negativt.
"Du kan i princip inte starta motorn och stänga av den innan den är i arbetstemperatur innan motorn pajar" Dock är jag osäker på om det stämmer för varför skulle ett bilbolag ens släppa något sånt här på marknaden om det är så ostabilt som det är? Om hans info stämmer så är ju det klappat och klart redan, wankel blir inget för min del.
Jag är lite av en velepelle och naturligtvis finns det ju så mkt olika saker man vill testa på och man blir ju självklart osäker på vad man ska gå efter, men jag tror jag har bestämt mig, jag behåller b20 motorn i bilen för det blir mest ekonomiskt för min del. En borrad b20 är väl inte direkt "unikt" i en pv, men med min idé jag snappade upp idag så tror jag det kommer bli ganska unikt ändå i slutändan. Vad som kommer att ske får ni helt enkelt vänta med att se, det kommer iallafall ske under vintern och förhoppningsvis (med tanke på min tidsram) så blir bilen klar tills nästa sommar.
Imorgon efter jobbet åker jag ut till garaget och plockar av mina förgasare, kommer påbörja renovering av dessa och totaltvätt och rengöring på utsidan av förgasarna kommer att ske, påbörjar den ena och gör den färdig och sedan hoppar jag över till min andra, detta för att underlätta att saker inte blandas ihop med varandra, och sedan kan jag ju ändå bara arbeta med 1 förgasare åt gången.
Annars vet jag en som är intresserad av din motor. Han behöver något värre i sin Amazon
Känner en som har en motor liggandes, lika trimmad som min, borr, topp extraktor osv, men han begär en bra summa för sin motor, det enda som skiljer våra motorer åt är att han har fajs 45or och jag solex 45or. Kan hänvisa numret till personen om han/ni vill ?
Hur menar du med "bricka"? Topplockspackningen är ju en sorts bricka, men som sagt hur menar du och vad skall "brickan" göra? / sven
Gissar på att han menar mellan toppen och bultarna som håller fast toppen.
Bayerische Motoren Werke. For the Win.
The only time a BMW owner willingly removes his car from the road. Is to remove the road from the car.
Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience.
Gissar på att han menar mellan toppen och bultarna som håller fast toppen.
Japp, helt rätt. Bricka mellan toppen och bultarna som håller fast toppen. Skulle det skada om man har bricka just där? Och isåfall, varför?
Vad är det för bricka som du vill ha där?
Efter att toppen blivit lackad så vill jag inte ha märken, rättat sagt skavmärken ifrån bultarna jag skruvar fast toppen med.. Tycker det förstör hela arbetet med skavmärken efter bultarna..