2891
Sök

Trimmad Pv 544 med mahognyinredning.

Ett projekt som helt enkelt eskalerade. Planer ändrade: får sig ett Castrol Cup/IMSA stuk. Allt tillverkas i plåt, skinnas sedan av i kolfiber och ersätter all plåt med kolfibret. Hela karossen blir med andra ord i kolfiber.

Bäckman
471 232 Visningar
Uppdaterades senast 27 april
Bäckman
952 Inlägg
2 augusti 2015
Trådstartare
#161
vEight skrev:
Om du tycker att det är pillrigt att få fason på ett par solex så kan jag tala om att det blir nog inte enklare att byta motor..

Jo jag vet att det inte blir lättare, men ska man ge sig fan på något och motorbyte står på schemat så kan man likaväl börja därifrån, det var så jag menade.


Bäckman
952 Inlägg
2 augusti 2015
Trådstartare
#162
Djo skrev:
Wankel är fränt men ska ha täta servicear och är en riktigt invecklad konstruktion tror du ska hålla dig från det om du ska ha en brukar vänlig bil.

Såpass alltså?


Baronen
1 434 Inlägg
2 augusti 2015
#163
Har ett paket med 350/350 som förhoppningsvis snart kan säljas smile

Elbilar kan dra åt helvete.

Bäckman
952 Inlägg
2 augusti 2015
Trådstartare
#164
vEight skrev:
Har ett paket med 350/350 som förhoppningsvis snart kan säljas smile

Vad kommer du begära för det paketet ?


Baronen
1 434 Inlägg
2 augusti 2015
#165
Vonbackman skrev:
vEight skrev:
Har ett paket med 350/350 som förhoppningsvis snart kan säljas smile

Vad kommer du begära för det paketet ?

Jag vet inte vad det är värt än. Bob-Miller här på g.org verkar också lite sugen. Men jag kan höra av mig när jag ska sälja så får vi se om du är intresserad smile

Elbilar kan dra åt helvete.

Bäckman
952 Inlägg
3 augusti 2015
Trådstartare
#166
vEight skrev:
Vonbackman skrev:
vEight skrev:
Har ett paket med 350/350 som förhoppningsvis snart kan säljas smile

Vad kommer du begära för det paketet ?

Jag vet inte vad det är värt än. Bob-Miller här på g.org verkar också lite sugen. Men jag kan höra av mig när jag ska sälja så får vi se om du är intresserad smile

Gör så big_smile


10 163 Inlägg
3 augusti 2015
#167
Vonbackman skrev:
Djo skrev:
Wankel är fränt men ska ha täta servicear och är en riktigt invecklad konstruktion tror du ska hålla dig från det om du ska ha en brukar vänlig bil.

Såpass alltså?

Börja sätta in dig i wankel motorns konstruktion och funktion så kommer du förstå.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Bäckman
952 Inlägg
3 augusti 2015
Trådstartare
#168
Djo skrev:
Vonbackman skrev:
Djo skrev:
Wankel är fränt men ska ha täta servicear och är en riktigt invecklad konstruktion tror du ska hålla dig från det om du ska ha en brukar vänlig bil.

Såpass alltså?

Börja sätta in dig i wankel motorns konstruktion och funktion så kommer du förstå.

Redan påbörjat och det är minst sagt, komplicerat precis som du säger. Har pratat lite mer med en gammal klasskamrat på facebook angående wankel, han är bra påläst om just wankel för han är intresserad av väldigt komplicerade ting. Han avrådde mig från wankel, finns bara 2 fördelar med wankel om jag förstod honom rätt. Varv+ljud, allt annat verkar negativt.

"Du kan i princip inte starta motorn och stänga av den innan den är i arbetstemperatur innan motorn pajar" Dock är jag osäker på om det stämmer för varför skulle ett bilbolag ens släppa något sånt här på marknaden om det är så ostabilt som det är? Om hans info stämmer så är ju det klappat och klart redan, wankel blir inget för min del.

Jag är lite av en velepelle och naturligtvis finns det ju så mkt olika saker man vill testa på och man blir ju självklart osäker på vad man ska gå efter, men jag tror jag har bestämt mig, jag behåller b20 motorn i bilen för det blir mest ekonomiskt för min del. En borrad b20 är väl inte direkt "unikt" i en pv, men med min idé jag snappade upp idag så tror jag det kommer bli ganska unikt ändå i slutändan. Vad som kommer att ske får ni helt enkelt vänta med att se, det kommer iallafall ske under vintern och förhoppningsvis (med tanke på min tidsram) så blir bilen klar tills nästa sommar. smile
Senast redigerat av Vonbackman (3 augusti 2015)


Bäckman
952 Inlägg
3 augusti 2015
Trådstartare
#169
Imorgon efter jobbet åker jag ut till garaget och plockar av mina förgasare, kommer påbörja renovering av dessa och totaltvätt och rengöring på utsidan av förgasarna kommer att ske, påbörjar den ena och gör den färdig och sedan hoppar jag över till min andra, detta för att underlätta att saker inte blandas ihop med varandra, och sedan kan jag ju ändå bara arbeta med 1 förgasare åt gången. smile


Baronen
1 434 Inlägg
3 augusti 2015
#170
Annars vet jag en som är intresserad av din motor. Han behöver något värre i sin Amazon smile

Elbilar kan dra åt helvete.

Bäckman
952 Inlägg
3 augusti 2015
Trådstartare
#171
vEight skrev:
Annars vet jag en som är intresserad av din motor. Han behöver något värre i sin Amazon smile

Känner en som har en motor liggandes, lika trimmad som min, borr, topp extraktor osv, men han begär en bra summa för sin motor, det enda som skiljer våra motorer åt är att han har fajs 45or och jag solex 45or. Kan hänvisa numret till personen om han/ni vill ?


Baronen
1 434 Inlägg
3 augusti 2015
#172
Jag ska kolla med honom om han fortfarande är intresserad! Han har nyss köpt min cadillac så han kanske äter blodpudding just nu smile

Elbilar kan dra åt helvete.

Bäckman
952 Inlägg
3 augusti 2015
Trådstartare
#173
vEight skrev:
Jag ska kolla med honom om han fortfarande är intresserad! Han har nyss köpt min cadillac så han kanske äter blodpudding just nu smile

Hehe okej smile


Bäckman
952 Inlägg
4 augusti 2015
Trådstartare
#174
En fråga bara, hoppas på att någon av er kan svaret.

Motorn kommee ju trots allt lyftas ur bilen och lackas om på nytt samt totalrenovering.

När toppen sedan kommer monteras, är det någon som helst fara att ha en bricka mellan toppen och bultarna ?


555 Inlägg
4 augusti 2015
#175
Hur menar du med "bricka"?
Topplockspackningen är ju en sorts bricka, men som sagt hur menar du och vad skall "brickan" göra?
/ sven


Wolf_89
446 Inlägg
4 augusti 2015
#176
V_O-L-V_O skrev:
Hur menar du med "bricka"?
Topplockspackningen är ju en sorts bricka, men som sagt hur menar du och vad skall "brickan" göra?
/ sven

Gissar på att han menar mellan toppen och bultarna som håller fast toppen.

Bayerische Motoren Werke. For the Win.
The only time a BMW owner willingly removes his car from the road. Is to remove the road from the car.
Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience.

Bäckman
952 Inlägg
4 augusti 2015
Trådstartare
#177
Wolf_89 skrev:
V_O-L-V_O skrev:
Hur menar du med "bricka"?
Topplockspackningen är ju en sorts bricka, men som sagt hur menar du och vad skall "brickan" göra?
/ sven

Gissar på att han menar mellan toppen och bultarna som håller fast toppen.

Japp, helt rätt. Bricka mellan toppen och bultarna som håller fast toppen. Skulle det skada om man har bricka just där? Och isåfall, varför?


Baronen
1 434 Inlägg
4 augusti 2015
#178
Vonbackman skrev:
Wolf_89 skrev:
V_O-L-V_O skrev:
Hur menar du med "bricka"?
Topplockspackningen är ju en sorts bricka, men som sagt hur menar du och vad skall "brickan" göra?
/ sven

Gissar på att han menar mellan toppen och bultarna som håller fast toppen.

Japp, helt rätt. Bricka mellan toppen och bultarna som håller fast toppen. Skulle det skada om man har bricka just där? Och isåfall, varför?

Vad är det för bricka som du vill ha där?

Elbilar kan dra åt helvete.

Bäckman
952 Inlägg
4 augusti 2015
Trådstartare
#179
vEight skrev:
Vonbackman skrev:
Wolf_89 skrev:

Gissar på att han menar mellan toppen och bultarna som håller fast toppen.

Japp, helt rätt. Bricka mellan toppen och bultarna som håller fast toppen. Skulle det skada om man har bricka just där? Och isåfall, varför?

Vad är det för bricka som du vill ha där?

Efter att toppen blivit lackad så vill jag inte ha märken, rättat sagt skavmärken ifrån bultarna jag skruvar fast toppen med.. Tycker det förstör hela arbetet med skavmärken efter bultarna..


Bäckman
952 Inlägg
4 augusti 2015
Trådstartare
#180
Kanske finns andra bultar till toppen istället så man slipper ha 6kant skalle?



Sök