Heppåer!
Nuuuuu så har det börjat tagit fart igen. inget större har direkt hänt utan jag har för det mesta mätt en massa, räknat ut saker och gjort små saker.
Just nu sitter jag och väntar på lite cash så jag kan skicka efter ett par Coilovers samt spacers till bilen.
Har även börjat ligga lite 50/50 över om jag ska skaffa M3 front eller köra på den jag har. Är rädd för att den ska bli för låg i fronten med M3 fronten när jag sänker den?
Men det jag gjort nu medans jag varit borta härifrån ett litet tag är att jag har satt ditt ett sportluftfilter, målat insatserna till lyktorna fram och mätt för spacers.
Här kommer lite bilder på det som är gjort nu:
Här är sportluftfiltret. Kanske inte är placerat för optimal effekt men jag tog endast det som jag hade hemma redan för att få dit det. Lite do88 anslutningar, Aluminium rör från Biltema och ett No-Name filter från Styling4u. Kanske blir en ordentlig sats från K&N i framtiden men det visar sig. Gillar ljudet det ger ifrån sig iaf!
Målade även insatserna i lyktorna. blev riktigt bra! Kollade och läste runt lite om vilken slags färg man skulle använda för var rädd för att det skulle lysa sämre oså men tydligen så gör inte insatserna något med lysena så jag fick tips från diverse olika inlägg från Forum och Youtube att man kunde använda Plastidip så jag använde det till detta också eftersom jag hade kvar från när jag gjorde grillen.
Djupet i lyktorna blev riktigt riktigt bra och det kommer bli så sjukt snyggt med Angel Eyes sen. Nu ligger bara funderingarna på om jag ska köpa röktonade blinkers också för att matcha mer. men samtidigt känns det som att hela fronten blir så mörkt om jag gör det. men det återstår också att se
Här är lyktglasen och insatserna borttagna.
Var lättare än jag trodde att ta bort allt. har hört att det kan vara ganska svårt!
Här målas det för fullt. Blev 5 lager, 10 min mellan varje lager och sen fick allt torka i 1 timme framför en värmefläkt så färgen inte skulle vara klibbig när jag satte tillbaka allt.
Här är slutresultatet.
När jag höll på med allt märkte jag hur glasen var väldigt matta och att dom börjat oxidera lite. Så när jag fått hem mina Coilovers och allt och när våren börjar komma så man får slänga på sommardäcken så kommer jag ta mig ann att putsa upp alla lyktor för att få fram glansen i dom igen.
Funderar även på att ta bort mitten dämparen på avgassystemet för att få fram lite mer ljud ur den där bak. Någon som har lite tips på detta? Tänkte kapa så det fortfarande finns tillräckligt med rör snuttar kvar på dämparen för att kunna sätta tillbaka den igen om man ångrar sig i framtiden.
En liten update men har inte gjort så mycket mer för tillfället. som jag skrev tidigare så kommer det ta mer fart i vår då jag bygger bilen runt hur den kommer stå på coilovers och sommardäck.
M_G