2753
Sök

Sätta turbo motor i 740!

116 Inlägg
8 december 2014
Trådstartare
#1
Tjena!
Motorn i min 740 -91 är helt och hållet slut..
Så det blir å renovera eller byta motor efter vintern.
Och då när man ändå är igång å byter motor, skulle det finnas några problem med att slänga i en turbomotor? Hur funkar det med elsystem å allt sånt?
Någon kunnig som har koll på detta? smile

Forummoderator
26 359 Inlägg
8 december 2014
#2

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

116 Inlägg
8 december 2014
Trådstartare
#3
Det är en a-traktor så jag tror inte det är några lagar på det smile

Forummoderator
26 359 Inlägg
8 december 2014
#4
HannesV skrev:
Det är en a-traktor så jag tror inte det är några lagar på det smile

Hahaha..vad ska du då med en turbomotor till?
Krävs inte mycket för att komma upp i 30 direkt..

Edit: Eller 45 kanske det är..hursomhelst.
Senast redigerat av Mack (8 december 2014)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

116 Inlägg
8 december 2014
Trådstartare
#5
hahaha jo men tänk om de inte går i 30? smile

Forummoderator
26 359 Inlägg
8 december 2014
#6
HannesV skrev:
hahaha jo men tänk om de inte går i 30? smile

Så länge du inte vill bli ytterst dumförklarad så går det inte mer än trettio..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

116 Inlägg
8 december 2014
Trådstartare
#7
Jo men det har inte riktigt med saken att göra ställde lite frågor om att sätta in en turbomotor..
i 30 kommer man ingen vart.

Forummoderator
26 359 Inlägg
8 december 2014
#8
HannesV skrev:
Jo men det har inte riktigt med saken att göra ställde lite frågor om att sätta in en turbomotor..
i 30 kommer man ingen vart.

Vänta tills du har körkortet.
Då får du köra fortare.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

116 Inlägg
8 december 2014
Trådstartare
#9
Jag ber om ursäkt att jag frågade smile

84 Inlägg
9 december 2014
#10
Du har LH 2.4 så bara plocka en motor från en 940 turbo o sno boxarna. Kabelhärvan passar rakt på så plug n play. Dock kanske du måste löda dit ett motstånd till spridarna då GL har högohm? turbon har lågohm. Eller helt enkelt byta spridare till högohms.


773 Inlägg
9 december 2014
#11
du har regina sprut inte lh2,4 regina spurt är värdelöst och då är det mer jobb för att få ner en turbomotor från 940 för dom har lh2,4 styrsystem!

84 Inlägg
9 december 2014
#12
Ah, då blire lite jobbigare wink


Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
9 december 2014
#13
Kabelhärva från 240 88b-93 löser det problemet. Men till TS: låt bli! Lägg pengar och energi på nåt vettigare

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

SKÅNING
1 215 Inlägg
9 december 2014
#14
DiwraZ skrev:
Kabelhärva från 240 88b-93 löser det problemet. Men till TS: låt bli! Lägg pengar och energi på nåt vettigare

dock måste du då fortfarande löda in spridarmotstånd eller köra med andra spridare tex röda saab 9000 spridare, och byta en tempgivare i blocket för kontakten skilljer sig från 240is lh2.4 och 740is lh2.4

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
10 december 2014
#15
breesladd skrev:
DiwraZ skrev:
Kabelhärva från 240 88b-93 löser det problemet. Men till TS: låt bli! Lägg pengar och energi på nåt vettigare

dock måste du då fortfarande löda in spridarmotstånd eller köra med andra spridare tex röda saab 9000 spridare, och byta en tempgivare i blocket för kontakten skilljer sig från 240is lh2.4 och 740is lh2.4

Ja det är riktigt. Det är givaren till mätarhuset som skiljer. Måste även förlänga kablarna till Lmm.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

573 Inlägg
10 december 2014
#16
Går att köra turbo me regina sprut, bara lura me stora spridare o ställbart bränsletryck. Bättre än o lägga tid på att byta hela kabelhärvan tongue

MSCR

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
10 december 2014
#17
SuperGnaget skrev:
Går att köra turbo me regina sprut, bara lura me stora spridare o ställbart bränsletryck. Bättre än o lägga tid på att byta hela kabelhärvan tongue

Går bra mycket fortare att byta kablage. Istället för att laborera

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

klabbarpan
3 041 Inlägg
10 december 2014
#18
Regina är inte vär varken tiden eller krånglet då det ändå krånglar i slutändan.


573 Inlägg
10 december 2014
#19
Hänger ju på hur seriös man vill va då men. Går bara efter egen erfarenhet när vi ladda på polarens regina 740 som funka helt ok smile

MSCR


Sök