JKDesign skrev:
falken92 skrev:
JKDesign skrev:
Tjena,
Angående när du sänker fram.
Fjäder spänningen skall du ha oförändrad så långt det går, du sänker ju genom att lossa den "ensamma" låsringen längst ner och skruvar ihop fjäderbenet.
Om man skruvat ihop fjäderbenet max kan man eventuellt börja skruva ihop fjäder lite för att få ner den en extra cm.
Dock kommer ju den bli mycket stummare fram när man skruvar ihop fjädern.
Förstår inte riktigt hur du sänker och fjädern blir lös? En bild på nuläget hade hjälpt
![wink](img/smilies/wink.png)
Fjäderbenen är ihopskruvade max redan och i mina öron så blir ju bilen högre om man skruvar ihop fjädern, eller är jag ute å cyklar helt?
Jag har släppt på sjysteringen till fjädern och ju mer man släpper på den, dessto lösare blir ju fjädern.
Men jag kanske är helt ute å cyklar? men i mina ögon så blir ju bilen lägre när man släpper på den och högre när man spänner åt.
Du har så rätt så, ja tänker mer att man skruvar ihop fjädern lite extra och sedan skruvar ihop fjäderbenet mer.
Men du kanske inte kan skruva ihop fjäderbenet mer alls? Tycker yellowspeed är bra, dock har jag lite samma problem som du fast tvärt om. Jag kan sänka sjukt mycket fram men alldeles för lite bak
![hmm](img/smilies/hmm.png)
Nej fjäderbenet går ej att skruva ihop mer
Har samma i bak att den inte sänker tillräckligt mot vad jag skulle vilja, skruvade ihop stötdämparbenet 17mm igår men bilen vart inte 1mm lägre
så nästa projekt ibak blir att plocka bort sjusteringarna till fjädern helt, just nu är dom skruvade i botten (sepparat fjäder/dämpare) å då ska jag väl kunna plocka ca 10mm iaf
![smile](img/smilies/smile.png)
Men utöver de så är jag jätte nöjd med dom
![smile](img/smilies/smile.png)
Senast redigerat av falken92 (11 maj 2015)
Say what?