Har en 760 t5 som jag reggat. Tanken var och ha en snygg sleeper som totalt spårat ur då jag fått sponsorer och nu byggs det förfullt både in och utvändigt. Kommer främst bli en driftbil men kommer även åkas på gatan. In &... Visa mer
Snart Emlia och jag är riktigt taggad på att se alla byggen, däckrök och allt folk igen! Har laddat plånboken för en hel del massa köp på emlia så därför har jag inte hållit på speciellt mycket med bilen men det vi gjort är iallafall att alex har byggt klart intercooler rören, och scream pipen. Blev riktigt bra tycker jag. Jag själv har inte gjort så mycket mer än att sutit på skärmbräddarna fram, kapat ur org skärmarna, dekalt bilen lite. Påbörjat ombyggnation av handbromsen, byggt klart soppa systemet samt rensat elsystemet så de är klart när det är dax att börja koppla sprut.
Jag har köpt ett pedalställ som jag inte riktigt vart nöjd med. Det passade inte riktigt bilen som jag hade tänkt så ska handla ett nytt på elmia och skicka tillbaka det jag har nu.
Det jag tänkte leta efter på elmia är: Alla Kylarslangar. R-bromsar. Nytt pedalställ. "Racing" värmepaket. Snapp off till ratten, och en ny sportratt.. Ev sprut.
Hoppas vi ses på elmia och som vanligt bjuder jag på lite bilder!
Kom in på din tråd o har tittat igenom hela lite snabbt o det ser sjukt nice ut! Riktigt häftigt med rörfronten Man blir ju nästan sugen på att bygga så själv för att få mer plats haha
Vad är det med pedalstället som du inte tycker funkar? Håller själv på att leta pedalställ till min 740 och tar gärna del av dina åsikter.
Det är ett stående pedalställ, med cylindrarna mot väggen så för att få de och fästa någorlunda rakt måste jag kapa ur hela torped väggen och förflytta väggen utåt, alltså mot motorrummet. Annars hamnar pedalerna alldeles för nära min fötter, verkligen alldeles för nära. Och jag vill inte flytta bak stolen, för då tycker jag att jag kommer förlängt från rutan. Jag är ca 180 lång. Själva pedalstället var det inga fel på. Så ska köpa ett hängande pedalställ med slavcylindrarna mot mig. (Cockpit) finns på lmr.se
Kom in på din tråd o har tittat igenom hela lite snabbt o det ser sjukt nice ut! Riktigt häftigt med rörfronten Man blir ju nästan sugen på att bygga så själv för att få mer plats haha
Keep up working! Kommer följa ditt projekt
Oj tack fan va kul och höra! ja man får mer plats med allt, ser lite "coolare" ut tycker jag hehe. Kan även svänga lite mer och lite "snabb fästen" till vissa saker
va va de du kände blev fel med pedalstället? fint bygge
Det är ett stående pedalställ, med cylindrarna mot väggen så för att få de och fästa någorlunda rakt måste jag kapa ur hela torped väggen och förflytta väggen utåt, alltså mot motorrummet. Annars hamnar pedalerna alldeles för nära min fötter, verkligen alldeles för nära. Och jag vill inte flytta bak stolen, för då tycker jag att jag kommer förlängt från rutan. Jag är ca 180 lång. Själva pedalstället var det inga fel på. Så ska köpa ett hängande pedalställ med slavcylindrarna mot mig. (Cockpit) finns på lmr.se