3439
Sök

Köpråd, behöver hjälp med att köpa en ny bashögtalare max 5000:-

1 582 Inlägg
11 december 2006
Trådstartare
gurenius skrev:
Pappi skrev:
Fram system hade jag tänkt mig Dls eller Focal kit.
Jag vet inte riktigt, någon Alpine i allafall, det finns en del att välja på så.

Det stämmer säkert det du säger, fast jag har hittat ett bar intressanta basar.
Kicker Kicker Comp VX 12" dom verkar vara nice, och jag tror att ett Magnat Rock Mono slutsteg klarar av att driva denna bas ganska okej, vad tror du?

Jo jag vet att det skiljer sig ordentligt mellan de två typerna av tävlingar. Fast nu när jag läst runt lite så tycker jag att spela högt verkar vara ganska mer intressant än välljud.

Ska du bara spela högt så funkar säkert steget och basarna ihop. Jag brukar annars ha som tumregel att steget bör kosta ungefär dubbelt upp mot basarna för att matcha i nivå.

Tycker hur som helst att du ska bygga ett system du tycker funkar bra, och sen välja lämplig tävling efter det!

Finns ju hur mycket som helst nästa år att välja på: Dbdrag, välljud, Bassrace och EMMA Racing... Nåt för alla!

Hade ju tänkt mig att spela högt så, skönt att höra att de sakerna skulle funka för det i allafall smile Hehe det dubbla ujuj då blir det väldigt dyrt för mig, tyvärr så tillåter min ekonomi inte det hmm annars hade det inte varit fel, men jag tror det lär funka med 2st Kicker basar och 2st Magnat Rock Mono slutsteg.

Okej tackar, jag ska tänka på det, när de blir dags, ska köpa mig en ny bil till sommaren, funderar mellan en Golf GTI 16v eller VR6, de är små och grymma big_smile

Ok, vad som verkar passa mig bäst när det gäller tävling är Dbdrag och Bassrace isåfall, tack för allt smile Mvh Pappi

Sök