Nu är det Buickens tur!
Köpte bilen i slutet av september, och nu är det dags att ägna lite tid i garaget med bilen.
Köpte lite julklappar till mig själv. Sen fick jag även ett till slutsteg i julklapp av farsan. Så till våren kommer jag kunna höra mer än bara motorn (radion som satt i bilen innan funka inte)
Förra veckan började jag riva ner bilen lite. Den har läckt rätt mycket olja från växellådan, så trodde att jag va tvungen att byta packbox. Men det visade sig vara packningen till tråget som va dåligt (förra ägaren hade bytt det, men hade tydligen dragit sönder det..). Så där lyckades jag spara lite tid
Det va lite frågetecken om vad för låda det va. I annonsen när jag köpte bilen stod det Th300, men när jag provkörde bilen sa förra ägaren att det va en powerglide. Efter lite forskande kom jag fram till att det är en ST300.
Rev ut stolar och mattan. Observera "gaspedalen"
Upptäckte att en fönsterhiss inte funka, och den va inte speciellt samarbetsvillig när den skulle tas ur
Upptäckte även att bilen är fuskhöjd, troligen pga sumpiga fjädrar. Så det blir att köpa nya..