Apropå mattsvarta pilsnerbilar, jag hade ju en sådan innan Buicken..
spenderade dock 6 månader i garaget med den, istället för att hoppa in den som många andra med pilsnerbilar gör.
Lite uppdatering om läget då:
I lördags satte jag de sista slangarna på plats och kunde sen starta upp bilen. Den va inte helt samarbetsvillig först, men efter lite fix med tändningen så gick det och jag kunde köra ut bilen ur garaget för att köra in kammen (med muskelservo dock, fästet till styrservopumpen va inte klar än. lite jobbigt va det med min lilla ratt haha)
Tog inte lång stund innan bilen började koka. Hällde i mer kylarvätska, sen koka den igen. Kollade så termostaten öppnade sig som den ska, fyllde i mer kylarvätska, sen va det fontän igen. Sen körde jag in bilen i garaget igen och gav upp för dagen.
Idag kom farsan underfund med va felet va, nämligen kopplingen på fläkten som inte funka som den ska.
Så den fick bli stelopererad, sen kylde det jättefint!
Att köpa motorlack hos Biltema va kanske inte nån bra idé, men det va trots allt insidan jag fokuserade mest på
Idag fick jag tillbaka servofästet som grannen fixade åt mig. Ena "örat" va av, och det andra va borta helt
Nu är bilen på rull igen! Fick bara fylla på mer växellådsolja och dra åt en slangklämma på bränsleslangen. Men måste köpa nya remmar, fläktremmen slirar när man drar på lite. Och så går förgasaren fortfarande inte helt bra, får försöka klura ut vad de e för knas där.
Nu kommer iaf bilen gå som brukis ett tag. Kanske tar en tur till Lissma nu på tisdag, och så blir det nog Sveavägen på fredag (och hoppas att det går bättre än förra året..). Blir även en tripp till Hansen racing på lördag när de har öppet hus. Känns fruktansvärt underbart att vara ute med bilen igen!