Min CLK var parkerad i kallgarage i ca en vecka utan att användas. När jag för några dagar sedan skulle starta den gick bilen ej igång. Batteriet var dött och bilnyckeln gick inte alls att vrida.
Att batteriet har dött är något jag varit med om tidigare men då har nyckeln gått att vrida.
Provade koppla bort batteriet för att återkoppla igen efter någon timma men det hjälpte inte. Nyckeln gick fortfarande ej att vrida.
Tack för tipsen! Bilen i övrigt går riktigt bra och tanken var att avställa den nu när det är vintern. Jag ska prova med att ladda batteriet och eventuellt byta batteriet i nyckeln för att se om det löser problemet.
inget ovanligt att mb tappar kodningen.... är så med det mesta tyska smäcket.. det fungerar tills det går sönder sen blir man fattig oftast händer det rätt ofta ;-) polarn låste sin c280 98:a gick iväg en stund och skulle åka hem men helt död. tur det tar 2min att riva loss tändingslåset så skiten gick att dra hem iallfall.. bra med elektriska rattlås som sitter skruvade ;-)
Lite sent och svara nu men kan meddela er att felet berodde på att batteriet var urladdat. Laddade upp den igen och då gick nyckeln att vrida samt att bilen startade