Nu så.. Dags för uppdatering!
Sommaren har väl nått sitt slut nu och vi övergår snart till höst. Våran plan om att Chevan skulle vara klar till denna sommar, sprack helt. Det sög! Men vi har haft våra diverse anledningar till att det inte gått så långt som vi velat denna sommar, jag har haft otroligt mycket att göra och killen med. Och nu mitt i allt när vi tänkte komma igång igen, verkligen på riktigt, så har vi fått reda på att vi måste ut ur garaget vi hyr till den 31 December. Det suger ännu mer.
Men, vi hänger inte läpp för det! Tvärtom. Det motiverar oss att snabbt få ihop bilen nu. Men planen är nu att vi ska bli klara till nästa sommar, lagom till då jag tar studenten
Så vi stressar inte! Så håll ut, det kommer komma mer bilder och uppdateringar nu! Men har ni någon idé om garage i norra Stockholms-området eller i närheten av norra Stockholm, skicka oss ett meddelande.
Nu till uppdateringen: Killen har kapat fjädrar i fram 2,5 varv och bytt bussningar i övre länkarmen, vi har också bytt motorkuddar. Vi har också "flippat", dvs vänt på bakaxeln och svetsat dit nya bladfjäderöron kan vi kalla det, alltså där axeln ligger imot bladfjädern. Vi insåg även att vi måste byta bromsskivor i fram då de är ganska så lagom tunna
Vi kommer då samtidigt att beställa hem massor med delar från USA nu till hösten.
Jag har också rengjort och målat inne i flaket. Vi kommer att införskaffa ett flaklock i sträckt vinyl
Före:
Efter:
Vi lämnade in soffan på renovering i början av augusti och hämtade hem den i veckan som var, blev riktigt bra och vi är nöjda!
Har ingen före bild på soffan, skulle verkligen behövts för att se förvandlingen på den
De lagom tunna skivorna
Nya bussningar:
Allting vi hade att bjuda på denna gång..