3057
Sök

Hur ska jag få min hybriddump att öppna sig tidigare?

Rekondare
236 Inlägg
8 december 2006
Trådstartare
Det blir inte det där fräcka pys ljudet förrän man har gasat upp bilen runt 4-5tusen varv hur ska jag göra för att den ska öppna sig tidigare utan att motorn dör el hostar till?
Kan man köpa en längre "nippel" att justera på?

Förslag?

denna dump sitter på en volvo v40 T4

95% av sveriges kvinnor har ett bra sexliv.. resten hinner jag inte med!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
Ölbryggare
339 Inlägg
9 december 2006
Det finns ju en lösare fjäder att köpa till GFB: som jag hoppas du har...Det kan nog vara det lättaste att testa...

Om du råkar ha en sån där JBR-K25 så kan jag bara beklaga..Då är det tyvärr bara att köpe en riktig GFB, för den där svenska kopian är inte så bra som jag trodde iaf..Har en själv som inte funkar alls på något som hellst jävla vis, men just nu åker jag med en lånad GFB, funkar kanon!

Rekondare
236 Inlägg
10 december 2006
Trådstartare
Pepe skrev:
Det finns ju en lösare fjäder att köpa till GFB: som jag hoppas du har...Det kan nog vara det lättaste att testa...

Om du råkar ha en sån där JBR-K25 så kan jag bara beklaga..Då är det tyvärr bara att köpe en riktig GFB, för den där svenska kopian är inte så bra som jag trodde iaf..Har en själv som inte funkar alls på något som hellst jävla vis, men just nu åker jag med en lånad GFB, funkar kanon!

Ok. Har faktiskt en riktig GFB men har köpt en hårdare fjäder men tycker inte det hjälper.. den öppnar inte förrän vid 4-5 tusen varv.. lite trist för där ligger man aldrig å kör.

större turbo el det e westgaten som behövs bytas el?

1 867 Inlägg
11 december 2006
Du spänner altså fjädern hårdare och vill att den ska på så sätt öppna tidigare?
Ett högre fjädertryck borde ju betyda att den öppnar senare, tänk om lite.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

666 Inlägg
11 december 2006
jag hade samma problem, dumpen ville inte öppna sig förens jag hade laddat fullt, men justera nipplen, hjälper inte det så kapa litta från fjädern och justera sedan nipplen igen, funkade kanon för mig, så nu öppnar dumpen sig när jag släpper gasen... kapa inte för mycket på fjädern eftersom då kan det sluta med att dumpen öppnar sig när turbon laddar fullt, vore lite tradet

//Silver

26 Inlägg
11 december 2006
hej  vill veta hur  jag sätter  dit  min dump  var skall slangen gå till  jag e  inte så jäkla  bra  på det men..

Rekondare
236 Inlägg
11 december 2006
Trådstartare
silverbird skrev:
jag hade samma problem, dumpen ville inte öppna sig förens jag hade laddat fullt, men justera nipplen, hjälper inte det så kapa litta från fjädern och justera sedan nipplen igen, funkade kanon för mig, så nu öppnar dumpen sig när jag släpper gasen... kapa inte för mycket på fjädern eftersom då kan det sluta med att dumpen öppnar sig när turbon laddar fullt, vore lite tradet

//Silver

okay.. har en slappare fjäder med men jag tycker att bilen hostar till för mkt med den så jag bytte tillbaks till den hårdare.

Men det kan ju vara så att fjädern ska vara mjukare.. men då stänger den väl inte lika fort?

Jajjemen!
1 512 Inlägg
11 december 2006
Är inte en hybriddump byggd för att dumpa genom den "öppna" delen enbart vid lite högre laddtryck? Så om du ligger å kör å växlar som vanligt å inte drar ut växlarna så dumpar den genom den återcirkulerande delen..

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Rekondare
236 Inlägg
11 december 2006
Trådstartare
Manne skrev:
Är inte en hybriddump byggd för att dumpa genom den "öppna" delen enbart vid lite högre laddtryck? Så om du ligger å kör å växlar som vanligt å inte drar ut växlarna så dumpar den genom den återcirkulerande delen..

jo det gör den... men det blir ju inte det här "swoch" ljudet förrän du kommer upp på 4tusen varv.. det e det jag vill ha åt när man ligger på låga varv..

666 Inlägg
12 december 2006
har du en hårdare fjäder så stängs dumpejnsnabbare, och det krävs mer laddtryck för att den ska öppna sig....
hostar den för mycket så får du ta en hårdare fjäder....
//Silver

Jajjemen!
1 512 Inlägg
12 december 2006
Rubbster skrev:
Manne skrev:

jo det gör den... men det blir ju inte det här "swoch" ljudet förrän du kommer upp på 4tusen varv.. det e det jag vill ha åt när man ligger på låga varv..

Köp en öppen då wink

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Rekondare
236 Inlägg
13 december 2006
Trådstartare
Den är öppen med ju.. 3 i en.

13 Inlägg
14 december 2006
dra eller tryck ihop fjärden.. billigt och bra.. big_smile

Tittade in, å inuti satt en inuit å tittade ut

3 Inlägg
14 december 2006
hur fan vågar du köra med dump på bil med lm??????det kan gå käpprätt åt helvete med hela motorn   hade jag vart som du hade jag tagit bort den med en enda jävla gång

Rekondare
236 Inlägg
14 december 2006
Trådstartare
Varför det? den här dumpen är ju byggd för motorer med lm.. har inte haft några som helst problem med motorn eller nått annat.
skulle det inträffa nått så ska jag beklaga mig själv för jag inte löd ditt råd smile

79 Inlägg
14 december 2006
En annan lösning på ditt problem är att installera öppet filter! Fungerar utmärkt på min nissan och SAABar (Borde fungera precis lika bra på din bil men kan inte lova det när jag inte har någon erfarenhet av öppet filter på v40). Med öppet filter hörs det dumpande ljudet ut genom luftfiltret så då kommer du antagligen få två olika typer av dumpljud om du gör så!

Rekondare
236 Inlägg
20 december 2006
Trådstartare
Jepp har öppet filter å det blir en "trippel dumpning" smile låter ganska så mysigt..

Sök