Audi Sport quattro motorbyte. Från AAN 2.2l till 07k 2.5l
Dax för ny teknik i kombination med en klassisk kaross! AAN motor på 2.2l byts ut emot den nyare/lättare "07k"motorn på 2.5l som är liknande den som sitter i Audi TT-RS eller Audi Rs3 fast denna är en sugmotor ifrån... Visa mer
De va ett rackabajjarns kyl du hittat! Hur går det med motorn? Upp i bänken nästa?
Hehe tackar. Fanns nytillverkade i Norge ;-) Hehe neee mycke kvar med torrsumpen etc.motorn byggs nog ihop sist av allt då det skall vara detaljer med som skall balanseras.
det kan jag förstå men borde bli lite mera följsam i kurvorna med den där lättviktaren i fram
Japp det borde den bli samt så är vikten lite längre bakåt, 9cm för å vara exakt men det tillkommer en torrsumpspump därframme oxå så vi får se men bättre kommer det helt klart bli
sjovold skrev:
Kommer att bli grymt bra. Hur mycke lättare är 07k'n än AAN motorn?
Jag har tyvärr ingen exakt siffra just nu men jag kan försöka väga den när den är klar för i montering men nya veven,kolvar och stakar etc
Tackar! Det händer lite annat med bilen oxå men försöker hålla fokus på motorn i denna byggtråd. Får byta titeln sedan om någon lär mig hur :p Har aldrig gjort de förr :p
Ber om ursäkt för att det inte uppdateras så regelbundet men det är inte helt enkelt att bygga ihop en motor när allt är special runt i kring men torrsumpstråget är designat iaf å skall svetsas samt så blir det ju givetvis en Autoverdi torrsumpspump sen oljetanken blir nog en Peterson skulle jag tro. Måste mäta lite vad som får plats m.m där bak i bagaget.