Att få ner Caddyn på jorden känns väl lite som ett krav, mina bilar brukar aldrig komma undan coilovers När jag har de båda bruksbilarna står här hemma på parkeringen är skillnaden väl stor tycker ja, måste få lite balans liksom. Dessutom är Caddyn för hög för att gå in i garaget, vilket ju känns lite kasst. Men nu är coilovers inköpt så allt detta löser sig
Bruks Audin och Caddyn. Väl stor höjdskillnad tycker ja Notera Touran backspeglarna nu på lite håll.
För hög för att gå in i garaget, tur coilovers ligger redo för montering nu
Speglarnas fot, den svarta delen som ligger mot dörren är något mindre än på Caddy, så man ser en bit av plåten om man inte bygger på ca 10mm (Jag kommer ta från originalet och skarva ihop). Jag fixa en bild så förstår du vad jag menar.
Då va bakaxeln flippad och bakänden är nere på jorden. Lite störande bara att hjulet skjuts framåt vid sänkning, lär hitta på någon lösning till det. Förövrigt vet jag att bilen är sjukt skitig, får bli en tvätt när bilen är sänkt, egentligen skulle jag bara laga en punka på bilen, inte sänka
Googla lite på det där med att hjulet åker fram, har läst det om olika lösningar ganska många månger men det var dock på de gamla men båda har bladfjädring
Googla lite på det där med att hjulet åker fram, har läst det om olika lösningar ganska många månger men det var dock på de gamla men båda har bladfjädring
Finns färdiga kitt att köpa i England för att få axeln på rätt ställe. De lutar åt att jag gör en kopia av det
Allt gick inte fullt så smidigt fram. 34000 mil sätter sina spår ibland och kan ju erkänna att vissa saker inte lossa frivilligt. Värst va övre fjäderbenslagringar vars mutterplattor började sno runt när jag försökte lossa fjäderben. Krävdes ytterligare lite våld
Men nu är allt isär, som ni ser. Ser värre ut än va de är dock, förbereder lite kabeldragning för dimljus. Därför fronten är borta.
När allt ändå va isär passade jag på att byta en drivaxeldamask, krängningshämmarstag samt att de blev nya fjäderbenslagringar också
Coiloversarna fram klara att montera, med nya lagringar:)
Allt gick inte fullt så smidigt fram. 34000 mil sätter sina spår ibland och kan ju erkänna att vissa saker inte lossa frivilligt. Värst va övre fjäderbenslagringar vars mutterplattor började sno runt när jag försökte lossa fjäderben. Krävdes ytterligare lite våld