2754
Sök

Saab 9-3 2.0t 03 hugger/hackar vid gaspådrag

1 Inlägg
7 januari 2015
Trådstartare
Tja,

Behöver lite hjälp här, det är så att min saab hugger vid gaspådrag, detta hände väldigt ofta sedan bytte jag tändstiften och detta symptom slutade nästan helt. Den kunde fortfarande hugga till lite ibland.

Men nu ca 3 månader senare har den börjat hacka igen vid gaspådrag, detta händer inte alltid utan kanske en av 4 gånger.
Och nu till det som hände idag, bilen gick som vanligt till en början ca 5 min senare stannade jag vid ett röd ljus när jag sen skulle köra så svarade den nästan inte alls när jag gasa, kunde liksom sätta gasen i botten i tvåan och hastigheten ökade väldigt långsamt, när jag sedan kom ut på leden kom ja inte upp i hastigheter över 110-120. Turbon laddade inte alls kändes det som och den accelererande som sagt väldigt långsamt.

När jag sedan stängde av motorn och starta igen efter någon minut gick den nästan som vanligt igen men det kändes som turbon inte laddade lika bra, sen fick bilen stå i ca 2 timmar och då gick den som vanligt igen.

Vad kan detta bero på? hmm neutral

Bilen har gått 22800..
Senast redigerat av _ss (8 januari 2015)

13 Inlägg
11 januari 2015
Min hackade då jag köpte den, dock inte lika mycket som din.
Det var förra ägaren som satte på ett öppet luftfilter och det slutade med att LMM slutade fungera. Företaget jag köpte den från fick byta LMM och bytte till original luftburk. Nu har jag inga problem med det. smile

Kolla LMM, luftfilter och sådant!

930 Inlägg
21 januari 2015
är bilen trimmad? är det rätt stift? NGK BCPR7ES-11?

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

Sök