4925
Sök

Värt att gå LUMPEN?

9 108 Inlägg
9 december 2006
Torrone skrev:
Lärare i svenska elle? Och förresten så skrev ja göra lumpen på min nästsista inlääg tongue

Nedå stör mig bara när folk säger att man går lumpen, trodde det skulle räcka med att rätta dig en gång wink Drop and give me 20!

Torrone skrev:
Ok men det låter positivt i det flesta fall att gå lumpen =P Det där med spökstaden gjorde mig verkligen sugen! Alltid som liten lekte ja o kompisarna i så en då kallade "nobodys territory". Svin kul! Såg även att militärerna använde vapen som sköt som rediga fast inga kulor kom ut (dock flamman smile)
Aja bara det inte blir som en av oss här: Att få rysningar då man bara tänker på när man gjorde lumpen...
Vill ju inte döö på kuppen, har ju trots allt dålig kondition. Fast enligt nästan alla så är det värt att gå. För det första ska ja se om ja är utagen sen lär ja kanske gå då smile

mm en gång skrev du ju rätt iaf hehe ;P Hur som helst, gör ditt bästa på mönstringen och se vart det bär hän! Jag var Sjuktransportman på T2, ruskigt soft tjänst men man var mycket ute i fält, speciellt de första tre månaderna då man lärde sig överleva o sånt hehe wink

workoholic
146 Inlägg
9 december 2006
som lixon säger e en enorm skillnad mellan löskeförbanden som slutar 16,00 varje dag o jägare som aldrig har fritid o har natttjänst( vaken hela natten) minst en gång i veckan.

18 Inlägg
9 december 2006
Själv så ska man jy rycka in januari 2008. mc ordonans.. utanför lund..

Speed limits are for PUSSIES!

FreddeK
9 december 2006
jävla larvigt att springa runt och skjuta och leka....lägg ner hela skiten med försvaren i alla länder så skulle det vara en fan så mycket bättre värld att leva i! jag jobbade istället än att leka krig, det var mitt val och jag ångrar inget! Sen hatar jag när folk disskuterar lumparminnen..tex: vi ba sköt med en ak5 rakt igenom en bil va som ba brann upp lixom å det va så jäla grymt asså...

Sen lär jag säkert få massa påhopp om detta nu men det skiter jag i...tyck vad ni vill...jag har tyckt nu!
Senast redigerat av Freddeponken (9 december 2006)

Vw trimmare
2 995 Inlägg
9 december 2006
polaren var skitnöjd med att få "Pengar" gratis boende mm.....själv var jag nöjd med att tjäna 300k istället för 40k har man jobb finner jag ingen anledning att slösa bort ett år eller mer
på lumpen istället för att  i mitt fall tjäna mycket pengar....

Turbo behov
72 Inlägg
9 december 2006
niclas_swe skrev:
klart som fan man ska ställa upp för landet och göra sin värnplikt.
det är väl ingen som tyckte att det var tråkigt att få pengar när man gick i skolan eller gratis tandvård tills man var 20. eller sjukvårdssystemet. så man måste fan ställa upp lite.
folk som sitter och sabbar sin mönstring med flit skulle fan ha en rak höger.

Ja, vi måste försvara fosterlandet.. Sist det va krig I svergie va 1809.. Och med vår lilla skitarmé skulle väll Island kunna invadera oss (som inte ens har en armé). Annat var det för 25år sen då man kunde mobilisera över en miljon soldater om det vart krig.

Och ja - jag ska göra lumpen, du behöver inte oroa dig, rycker in 15:e Januari på P4 som skyttesoldat stridsfordon. Men mark my words. Jag gör det för att jag gillar att träna, hatar å jobba å pengerna som följer vid utlandstjänst. Skiter fullständigt i att "skapa fred" det har aldirg vart total fred, så att försöka är bara naivt. Kommer väll sluta som legosoldat i franska främlingslegionen eller nått..

202 Inlägg
9 december 2006
Trådstartare
Joo det är ju också en grej som piss tråkigt.. att Sverige är ett land som aldrig krigar! Självklart ska vi vara beredda på anfall men det lär ju knappt hända! Och utomlands tjänst handlar ju inte direkt om krigsföring utan mer försörjning till alla som blivit skadade o sån skit. Tråkigt! Vill ut i krig och skjuta folk. ""låter lite saddistisk nu tongue" Ska flytta till USA o ta lumpen där iställe, så kanske man tränar för en bra anledning...

9 108 Inlägg
9 december 2006
Torrone skrev:
Joo det är ju också en grej som piss tråkigt.. att Sverige är ett land som aldrig krigar! Självklart ska vi vara beredda på anfall men det lär ju knappt hända! Och utomlands tjänst handlar ju inte direkt om krigsföring utan mer försörjning till alla som blivit skadade o sån skit. Tråkigt! Vill ut i krig och skjuta folk. ""låter lite saddistisk nu tongue" Ska flytta till USA o ta lumpen där iställe, så kanske man tränar för en bra anledning...

eeh jo man kan ju alltid hoppas att Sverige hamnar i krig? Pisstråkigt att vi inte krigar? Tror nog faktiskt att det var det dummaste jag läst här..

Och nu provade du en ny variant, att ta lumpen, det var fel det med. Jaja, tror nog du behöver göra lumpen och mogna lite. Krig är inget man bör eftersträva
Senast redigerat av MilleN (9 december 2006)

202 Inlägg
9 december 2006
Trådstartare
Öhh skrev jag att ja ville att Sverige krigar elle??? Nee tänkte väl så. Om Sverige hamnar i krig då lär det inte gå bra! Ja menade att det känns onödigt att gå på lumpen om man inte själv vill få ut lite av det, för det lär inte hända nåt.

9 108 Inlägg
9 december 2006
Torrone skrev:
Öhh skrev jag att ja ville att Sverige krigar elle??? Nee tänkte väl så. Om Sverige hamnar i krig då lär det inte gå bra! Ja menade att det känns onödigt att gå på lumpen om man inte själv vill få ut lite av det, för det lär inte hända nåt.

Nej du skrev att det är pisstråkigt att Sverige är ett land som inte krigar och att du ville ta lumpen i USA för att få chansen att skjuta folk.

Snälla kan du inte ta åt dig av vad jag säger? att gå på lumpen låter sjukt fel. Säger du att du gjorde gymnasiet också? Det låter lika fel.

Meningen med lumpen är inte att man ska ut i krig och döda folk, det är för att man ska veta hur man ska bete sig om något händer. Räcker det inte med att åka till Afghanistan på utlandstjänst för att mätta din blodtörst efter lumpen är det nog USA eller Franska Främlingslegionen du ska vända dig till.
Senast redigerat av MilleN (9 december 2006)

401 Inlägg
9 december 2006
herre jösses vilken kille! saknar ord!

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!

273 Inlägg
9 december 2006
Torrone skrev:

Med den inställningen så skall du nog inte göra lumpen! Kanske söka vård istället. roll

¤¤¤Smaken är som röven, klöven¤¤¤
¤¤ Kommentera gärna min bil ¤¤ http://www.youtube.com/user/Mr4ndersson

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
9 december 2006
det är väl precis en sån instälning en militär ska ha ?

Bmw osv..

271 Inlägg
9 december 2006
Jag skulle göra lumpen men månaden innan jag skulle in fick jag ett brev att jag blev friställd.. Hur kukigt va inte det när man inte hade nått jobb då längre...!
Men tackvare jag inte ryckte in har jag det jobb jag har nu sedan 3,5 år och hade ALDRIG byta det mot att ligga ute i skogen och frysa, vänta och paja hörslen!
Polarna som gjort lumpen har alla sagt att hela lumpen va en lång jävla väntan.. Vänta 8timmar här, gå 2 mil, vänta där, gräv där, sitt där o vänta... frys gärna lite oxå...
Nä fy fan.. smile

Skit i det, du kanske missar världens jobberbjudande el nått!

9 108 Inlägg
9 december 2006
UseDubbelTurbo skrev:

Nej.

202 Inlägg
9 december 2006
Trådstartare
MilleN skrev:
UseDubbelTurbo skrev:

Nej.

Joo man ska inte ha inställningen att krig är skit direkt...

202 Inlägg
9 december 2006
Trådstartare
MilleN skrev:
Torrone skrev:

Nej du skrev att det är pisstråkigt att Sverige är ett land som inte krigar och att du ville ta lumpen i USA för att få chansen att skjuta folk.

Snälla kan du inte ta åt dig av vad jag säger? att gå på lumpen låter sjukt fel. Säger du att du gjorde gymnasiet också? Det låter lika fel.

Meningen med lumpen är inte att man ska ut i krig och döda folk, det är för att man ska veta hur man ska bete sig om något händer. Räcker det inte med att åka till Afghanistan på utlandstjänst för att mätta din blodtörst efter lumpen är det nog USA eller Franska Främlingslegionen du ska vända dig till.

Eii ta det lugnt! Ja är verkligen inte en blodtöstig jäveel smile utan ja är rätt intresserad för krig men ja sa inte att det var pisstråkigt att sverige inte krigar utan pisstråkigt att GÖRA lumpen för ett land som inte krigar... ta det inte så seriöst!

357 Inlägg
9 december 2006
Torrone skrev:
Eii ta det lugnt! Ja är verkligen inte en blodtöstig jäveel smile utan ja är rätt intresserad för krig men ja sa inte att det var pisstråkigt att sverige inte krigar utan pisstråkigt att GÖRA lumpen för ett land som inte krigar... ta det inte så seriöst!

Tycker du att de e intressant o se döda människor, kanske din kompis, ligga på marken döende? Skulle inte tro de...(Hoppas inte de iaf)

Heter de Lövena eller Löven??

202 Inlägg
9 december 2006
Trådstartare
Benan skrev:
Jag skulle göra lumpen men månaden innan jag skulle in fick jag ett brev att jag blev friställd.. Hur kukigt va inte det när man inte hade nått jobb då längre...!
Men tackvare jag inte ryckte in har jag det jobb jag har nu sedan 3,5 år och hade ALDRIG byta det mot att ligga ute i skogen och frysa, vänta och paja hörslen!
Polarna som gjort lumpen har alla sagt att hela lumpen va en lång jävla väntan.. Vänta 8timmar här, gå 2 mil, vänta där, gräv där, sitt där o vänta... frys gärna lite oxå...
Nä fy fan.. smile

Skit i det, du kanske missar världens jobberbjudande el nått!

Det är sånt här ja tänker på, gör mig tveksam och ger mig rysningar tongue

202 Inlägg
9 december 2006
Trådstartare
__JoCCe__ skrev:
Torrone skrev:

Tycker du att de e intressant o se döda människor, kanske din kompis, ligga på marken döende? Skulle inte tro de...(Hoppas inte de iaf)

Nee, ja vet ju inte redigt hur det är att vara med i krig. Att se sin kompis dö är väl verkligen nåt man inte vill se (inte helle sin fiende egentligen). Its a dirty job but someone is going to do it tongue
Det som är det roliga i lumpen o krig är ju att skjuta med vapnen det måste ni ju erkänna!! Elle vaför GÖR ni lumpen för??

Sök