EdströmRacings Ford Transit Courier, Trackday bil Nr.1 & 2
System Edströms involvering och entusiasm för racing går långt tillbaka! Nu tar vi ett steg till och skaffar oss egna racingbilar! ? Att det måste bli baserat på transportbilar stod tidigt klart då det är ju det vi vurmar för och... Visa mer
Va ett tag sen de hände något här. I nuläget väntar vi fortfarande på bil nr2, den ska komma imorron. Vi får hoppas att båten inte blir försenad för på fredag är tid bokad hos Ferrita för att fixa avgassystemet.
Bil nr2 kom som den skulle i Torsdags och i Fredags va de hos ferrita för att få ett nytt system. I nulägetär bilen på stripning och ska vara klar imorron. Så på Fredag kommer jag och jervi här på garaget börja med montera nya stolarna och H&R Cup kittet. Dessutom kom de 2 uppsättningar nya fälgar med sommardäck till bilarna i veckan. Kommer komma en större bilduppdate på Fredag kväll
Inte långt kvar till Elmia men mycket kvar att göra på bilarna, så man börjar känna lite stress....
fan vad ballt med två likadana, vad som hade vart ännu roligare var ifall du hade en tvillingbror som jag !
Visst är de. Bara siffran på sidan som kommer skilja bilarna åt, sen har jag en sak till som förhoppningsvis hinns med innan elmia som kommer skilja dem åt lite till.
Här kommer en bild/infouppdatering från dagens jobb med bilarna.
Nya fälgar med sommardäck/bandäck
Fyller ut hjulhusen ganska bra
Målning av ok, skivor och trummor pågår
Målade trummor bak
Målade bromsok och skivor fram
Passade bra med blått ok bakom dem mattsvarta fälgarna
Liten detalj som kommer skilja bilarna åt, den andra kommer bli gul istället för blå som denna
Dagens jobb gick inte riktigt som planerat så blev inte klara med de vi skulle idag. Men på måndag efter jobbet blir de ett sista ryck och fixar de sista vi vill få gjort innan Elmia. Glöm inte gå in på bilarna och lägg en röst och en kommentar