3651
Sök

Krockbalken böjd på 740, hur räta/slå ner

239 Inlägg
18 januari 2015
Trådstartare
#1
Råka köra in  i ett träd och måste byta lyckta då den är trasig, men för att göra detta så måste jag ta ur själva lyktan, vilket inte går då balken har trycks upp och är ivägen. Nåt tips på hur jag slår ner den ca 1cm för att kunna byta lykta?

Fri fart för ett fritt folk!
13 965 Inlägg
18 januari 2015
#2
ta bort den och byt det som är krokigt antaligen har krockdämparen och kofongaren fått sig en rejäl smäll... ingen mening att försöka få ihop det lite halvdant

Kör fort så hinner inget hända...

239 Inlägg
18 januari 2015
Trådstartare
#3
Growe skrev:
ta bort den och byt det som är krokigt antaligen har krockdämparen och kofongaren fått sig en rejäl smäll... ingen mening att försöka få ihop det lite halvdant
Tack för tipset , men har den bara för väldigt korta sträckor, o hade inte tänkt lägga ner varken tid eller pengar. Byter bara lyktan för att polisen inte skall va på mig.

Fri fart för ett fritt folk!
13 965 Inlägg
18 januari 2015
#4
du lär hur du än gör ta bort kofångaren för att kunna få ner kofångaren en bit.  det sitter rätt ovala hål i krockdämparen så man kan ställa det rätt bra.

fick göra så när jag först klippte en bil över framskärmen och sen ini röven på en 745:A med min 740 fast hela balken var totalt toksne och båda rambalkarna blev nerskjutna rätt ordentligt.  syndes dock inte när man bytte kofångare.

Kör fort så hinner inget hända...

239 Inlägg
18 januari 2015
Trådstartare
#5
Growe skrev:
du lär hur du än gör ta bort kofångaren för att kunna få ner kofångaren en bit.  det sitter rätt ovala hål i krockdämparen så man kan ställa det rätt bra.

fick göra så när jag först klippte en bil över framskärmen och sen ini röven på en 745:A med min 740 fast hela balken var totalt toksne och båda rambalkarna blev nerskjutna rätt ordentligt.  syndes dock inte när man bytte kofångare.
Är kofångare den svarta plast grejen?

Hur menar du med ovala hålen som man kan ställa?


Sök