BILDER!Ber om ursäkt för fördröjningen men lite annat hann tyvärr komma emellan!
Nedan följer en något större del av förfarandet med strålkastarna! efter denna bildföljd monteras shrouden, glaset som positionsljuset och blinkers och sist strålkastarglaset! (De sista delarna samt lacken på pos./blinkersglaset finns bland tidigare bilderna)
-------------------------------------------------------------------------
Lite spik(!) som ska ur innan glaset går att rubba...
Ugnen i 70 grader under 10-15 minuter räcker för att butylen ska bli mjuk nog att arbeta med
När den väl är öppen så åker glaset för blinkers och positionsljus ur som tidigare, avskärmningen bakom US-glaset längst ut och även "halvljus-korgen" som sitter i halvljus-reflektorn.
Sträckt bild
men biltemas plast primer tillsammans med fälgfärgen är riktigt trevlig
http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=2358075Noggrann maskering runt reflektorn!
Primern blev det två lager av och sedan två lager med svart färg för att få en bra yta
En siden-matt yta som kommer kunna suga åt sig lite ljus istället för att reflektera det framåt!
Den nya reflektorn till projektorlinsen på plats, skruvas fast med mutter från baksidan av strålkastaren.
Ni som kikat i mitt andra projekt vet att jag byggde in Devil-eyes när jag öppnade de strålkastarna, så självklart halkar det i lite godis här med när den ändå är öppen!
Inget av LED-listen syns från framsidan av linsen tack vare att den är så pass konvex
Linsen på plats och sladdarna dragna för både LED-list och till styrningen för hel-/halv-ljus (bi-xenon projektor).
Nu saknas det bara shrouden som limmas på plats och sedan sakll pos./blinkersglaset som är lackerat på plats.
Sist limmas strålkastarglaset tillbaka med samma procedur; 70 grader i ugnen i 10 minuter och sedan pressa ihop, saknas det butyl kan man komplettera med det eller använda silikon om man inte behöver kunna öppna dem igen.
mangeSBR skrev:
Köpte du glasfiberkjolar? Återkom gärna i ärendet om kvaliten på dom
Det ska jag absolut göra!
Allt för denna update, hoppas snart att jag kan börja med lite nya dragningar i kupén och dessutom börja skapa lite nytt med fronten!
/Tom