baltis skrev:
http://www.blocket.se/ostergotland/Bmw_m3_kohler_csl_unik_57274201.htm?ca=7&w=3
Känns hyffsat prisvärd faktiskt... OM förstärkningarna i bakvagnen är gjorda, om inte så dra av runt 15k i pris. (detta gäller för ALLA m3e46).
SMG2 låda är skoj om du har råd att laga den om den pajjar. Sen handlar det lite om vad du vill göra med bilen, sparka till på kopplingen och ställa upp bilen på vilda bredställ i 100km/h+ med en massa däckrök kan du ju tyvär glömma om du köper en med smglåda.
Jag skulle vilja säga så här, banbil = smg2 låda, lek/finbil = manuell låda. Det är ingen slapp gammal volvolåda i en m3
Tidiga årsmodeller behöver du inte vara rädd för längre, har dom inte fått oljepumpar och lager bytta så har motorn redan hunnit rasa så då sitter det en ny motor i (så blev det med min).
Sen e det som med alla bilar, känn och klämm mycket, glöm dock inte att reservdelar är dyra, bromsskiva fram 3600, länkarm fram (går inte att byta en lös spindel) 3300 osv osv så är något dåligt så kom ihåg att pruta ordentligt.
JAG skulle aldrig köpa en m3a utan att få ta upp den på en lyft innan så jag verkligen kan gå under och inspektera och rycka och trycka på alla (kolla dåliga bussningar, leder och sprickor i karros).
Och ser du rost på bilen, då är det bara å vända.